2019. szeptember 26., csütörtök

SONKÁS-SAJTOS CSIGA



Ez a sonkás-sajtos csiga a dupla sajtos kifli tésztájából készült. De most 20 dkg Nutri free mix per pane és 15 dkg Nutri free mix per pane Integrale lisztből. A joghurt helyett tejföllel és az olaj helyett margarinnal. Nagyon finom, puha csigák lettek.

12 darab csigám lett.
20 dkg Nutri free mix per pane liszt
15 dkg Nutri free mix per pane Integrale liszt
20 g élesztő
1 dl tej
30 g olvasztott margarin vagy vaj
175 g tejföl
1 tojás
1,5 tk só
1 mk cukor
1 tk útifűmaghéj (a por változata)

Töltelék:
sonka
sajt (füstölt és sima vegyesen)

Tetejére:
1 tojás

Az élesztőt a meleg tejben a cukorral felfuttattam.
A liszteket, a sót és az útifüvet összekevertem, hozzáadtam az élesztős tejet, a langyos tejfölt és a tojást. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, beleöntöttem az olvasztott margarint is.
Pár percig dagasztottam, majd letakarva meleg helyen hagytam kelni 1 órát.
Miután megkelt kinyújtottam a tésztát téglalap alakúra és sonka- és sajtszeleteket tettem rá. Majd a szélesebb oldalától feltekertem és cérnával feldaraboltam.






Sütőpapíros tepsibe fektettem a csigákat és lekentem a tetejüket felvert tojással. Végül 180 fokos sütőben megsütöttem őket.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése