2019. szeptember 26., csütörtök

MOGYORÓKRÉMES CSIGA



Ez is a mascarpone csiga tésztájából készült, most mogyorókrémmel kentem meg.




Fél adagot készítettem a tésztából, így lett 9 csigám.
9 csigához
Tészta:
23 dkg Nutri free mix per pane liszt (lehet az egészet Nutriból!)
2 dkg tápiókakeményítő
12,5 g friss élesztő
1 dkg negyedannyi édesítő vagy 4 dkg kristálycukor
csipet só
1 tk cukor
5 dkg olvasztott vaj (vagy margarin)
1 M-es felvert tojás kb. fele
1,5 dl langyos tej
1/2 tk útifűmaghéj por

Töltelék:
3-4 ek mogyorókrém

Tetejére:
a maradék felvert tojás

A lisztet, a tápiókakeményítőt, a sót, az édesítőt és az útifűt összekevertem. A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt. Majd beleöntöttem a lisztes keverékbe és beletettem a tojást is. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott vajat is. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Ezután letakarva, meleg helyen kb. 1,5 órát hagytam kelni.
A megkelt tésztát rizslisztes deszkán kinyújtottam téglalap alakúra, kb. 27x33 cm-esre. A 27 centinek van csak jelentősége, mert 9 darab 3 cm-es csigára vágtam fel. Megkentem mogyorókrémmel, feltekertem és cérnával feldaraboltam.
Egy kisméretű sütőpapíros tepsibe sorakoztattam a csigákat és hagytam még 10 percet pihenni. Majd lekentem tojással és betettem a 180 fokos előmelegített sütőbe. Kb. 25 perc alatt megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése