2019. szeptember 26., csütörtök

CSOKITORTA



Szülinapra készült ez a torta a Rigó Jancsi torta krémje szerint, kevertem hozzá mascarponét is, így még finomabb lett, de sima piskótát sütöttem hozzá.




3 darab 3 tojásos piskótát sütöttem hozzá 26 cm-es formában.
1 piskótalaphoz:
3 tojás
45 g gyümölcscukor vagy 60 g cukor
40 g Nutri free mix per dolci liszt
20 g rizsliszt

A tojásokat a cukorral nagyon habosra felvertem, majd óvatosan beleforgattam az átszitált liszteket. Sütőpapíros formába belesimítottam a masszát és 160 fokon megsütöttem. Amikor kész lett, vártam pár percet, majd kivettem a formából, lehúztam a sütőpapírt és rácson hagytam kihűlni.
Ezt még 2x megismételtem, tehát 3 lapom lett. Amíg sült a piskóta elkészítettem a krémet is.

Krém:
1 liter Hulala habtejszín
250 g mascarpone
2 cs habfixáló
kb. 7 púpozott ek kakaópor
édesítőszer vagy porcukor (ízlés szerint)

Tetejére: 
10 dkg fehércsoki (fele olvasztva 1 tk olajjal, másik fele kockákban rátéve)
tejszínhab
maradék krém+kakaóval kikeverve

A krémhez a habtejszínt az édesítővel és a habfixálóval nem túl keményre felvertem (könnyen kenhető legyen). Belekevertem a mascarponét, majd hozzákevertem az átszitált kakaóport.

Kivettem belőle kb. 4 púpozott evőkanálnyit és ehhez kevertem még kakaóport a díszítéshez.
A krémet 3 részre osztottam. Megkentem egy lapot, rátettem egy másikat, rá ismét krémet, végül a 3. lapot. Majd bevontam a tortát is a krémmel. Végül kidíszítettem olvasztott csokival, csokikockákkal, tejszínhabbal és a sötétebb krémmel.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése