2017. április 16., vasárnap

KAKAÓS CSAVART KALÁCS





Gondolkodtam rajta,hogy feltegyem ezt a kalácsot a blogra,mert sajnos megrepedt az oldala és nem lett szép. De annyira finom lett,hogy megosztom a receptet,mert érdemes kipróbálni.
Ez a recept anyukámtól van,egy nagyon régi búzás kalács receptje. Most csavart kalácsnak készítettem el,két fonatból.




35 dkg Nutri free mix per pane liszt
2 ek gyümölcscukor vagy 3 ek cukor
1 tk útifűmaghéj (a liszt változata)
60 g Rama margarin
1 tojás
2 dl tej
1 mk cukor
30 g friss Budafoki élesztő

Töltelék:
kakaópor
édesítő
olvasztott margarin

Tetejére:
1 tojás

Az élesztőt felfuttattam 1 mk cukorral a meleg,de nem forró tejben. A lisztet elkevertem az útifűvel és a gyümölcscukorral. Majd beleöntöttem az élesztős tejet és a tojást. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta,hozzáöntöttem az olvasztott margarint is és pár percig dagasztottam.
A tésztát letakarva meleg helyen hagytam kelni.




Miután megkelt lisztes deszkán átgyúrtam és kétfelé osztottam. Az egyik gombócot kinyújtottam,megkentem olvasztott margarinnal és megszórtam édesítős kakaóporral.




A két oldalát kissé behajtottam,majd feltekertem. Nem szabad túl vékonyra nyújtani,mert sütéskor nekem kiszakadt.
A másik gombóccal ugyanezt megcsináltam,majd a kettőt összecsavartam és beletettem a formába.






Felvert tojással lekentem és 180 fokos sütőben megsütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése