2017. április 22., szombat

GESZTENYÉS KRÉMES



Mai ebéd utáni desszertünk ez a gesztenyés krémes. A tejszínhabot szokás szerint túlvertem,nehéz volt elkenni,ezért túl sok került bele. A szeleteléssel is megküzdöttem,de nagyon finom lett.




Piskóta:
Most gáztepsiben sütöttem meg.
6 tojás
90 g fruktóz vagy 120 g cukor
120 g Nutri free mix per dolci liszt

A tojásokhoz hozzáadtam a fruktózt és nagyon habosra kikevertem géppel. Nem választottam szét a tojást,mert így is megemelkedik a piskóta.



Majd óvatosan beleforgattam az átszitált lisztet.



A tepsibe sütőpapírt tettem és belesimítottam a tésztát.



Lehúztam róla a sütőpapírt és rácson hagytam kihűlni.
Miután kihűlt,középen kettévágtam.




Krém:
5 dl habtejszín (szerintem elég 4 dl is)
2 cs habfixáló

2 cs vaníliás pudingpor
8 dl tej
folyékony édesítő vagy cukor

25 dkg natúr gesztenyemassza (ha gesztenyepürét használunk,akkor már nem kell rumaroma és édesíteni sem kell)
Süssina édesítőpor
4 tk rumaroma

Ezt a gesztenyét szoktam használni:  





A 8 dl tejjel a zacskó szerint megfőztem a pudingot és letakarva hagytam teljesen kihűlni. A gesztenyét ízesítettem a rumaromával és édesítőszerrel,egy picit félretettem a tetejére. Majd robotgéppel belekevertem a pudingba.
A tejszínhabot felvertem a habfixálóval és az édesítővel (ízlés szerint).
Az egyik lapra rákentem a gesztenyés krém felét,majd erre jött a tejszínhab fele. Rátettem a másik lapot és rákentem a krém másik felét,majd a maradék tejszínhabot.
A tetejére gesztenyemasszát reszeltem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése