2017. április 5., szerda

TÚRÓS FONATOK



Limaránál láttam ennek a túrós tésztának a receptjét és gondoltam átalakítom gluténmentesre. Több dolgot is változtattam rajta és egy nagyon finom,puha kalács lett a végeredmény. Könnyű volt formázni és nem ragadt a tészta. Eddig ez a legjobban formázható kelt tésztám,ami ráadásul kisülve is puha és nem tömör!




50 dkg Nutri free mix per pane liszt + 1 ek a dagasztás végén
1 tk útifűmaghéj (liszt)
1 mk só
4 ek gyümölcscukor vagy cukor (a receptben 2 ek cukor van,de mi édesebben szeretjük)
25 dkg áttört tehéntúró
1 tojás
2,5 dl tej + 1 mk cukor
5 dkg olvasztott Rama margarin
25 g friss Budafoki élesztő


A lisztet elkevertem az útifűvel,a sóval,a gyümölcscukorral és a túróval. A meleg tejben 1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. Majd hozzáöntöttem a lisztes keverékhez és beleütöttem a tojást is.
Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta,hozzáadtam a margarint is.
1-2 percig dagasztottam,majd még 1 ek liszttel kézzel átgyúrtam. Ezután letakarva 1 órát hagytam kelni.





Rizslisztes deszkán különböző formákat készítettem és sütőpapíros tepsibe tettem őket.
Egyforma mennyiségeket használtam,80 g nyers tésztát. 9 féle formát készítettem és a maradék tésztából egy nagy kalácsot. Arról nincsen kép.




Lekentem felvert tojással és 180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem a fonatokat.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése