2017. április 11., kedd

BÚRKIFLI ÉS KAKAÓS CSIGA BLUNDEL TÉSZTÁBÓL





Régóta terveztem,hogy kipróbálom a Blundel tésztát. Eddig azt tartott vissza,hogy ez is elég időigényes,mint a leveles tészta. De most végre rászántam magam és az eredmény fantasztikus lett!
A kelt tészták is finomak,de ez felülmúlja mindet! Nagyon finom,puha,leveles tésztát kaptam!
Sokkal ízesebb lett,mint az egyszerű kelt tészták. Az eredeti recept Farkas Vilmos oldaláról van.
Én fél adagot készítettem Nutri free mix per pane tésztából. A leírás szerint a vajalap 20 %-át kell a tésztához adni,de a videó szerint kevesebbet tett bele és én az alapján csináltam. Így is tökéletes lett.






50 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 tk útifűmaghéj (liszt változat)
2,5 dl langyos tej
25 dkg Rama margarin
1 mk só
50 g gyümölcscukor vagy cukor
25 g friss Budafoki élesztő
1 tojás sárgája
1 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor

Tetejére:
1 tojás
darált dió

Kenéshez:
olvasztott margarin (a kakaós csigához)

Töltelék:
kb.100 g darált dió
3 ek édesítőszer vagy 3 ek cukor
1 tojás fehérje

1 ek holland kakaópor
édesítőszer vagy cukor ízlés szerint


10 dkg lisztet összedolgoztam a 25 dkg margarinnal:





Kivettem belőle 20 g-ot és az a tésztába került. A többit négyzet alakúra becsomagoltam sütőpapírba és betettem a fagyasztóba.





Majd összeállítottam a tésztát. A dagasztógép táljába öntöttem a langyos tejet,belemorzsoltam az élesztőt,beletettem a 20 g vajalapot,rászórtam a gyümölcscukrot és a vaníliás fruktózt. Hozzáadtam a tojás sárgáját,majd a lisztet,az útifűt és a sót. A gép pár perc alatt összedagasztotta,egy rugalmas nem ragacsos tésztát kaptam.
Most Nutrit használtam a lisztezéshez is és szilikonlapon gömbölyűre gyúrtam a tésztát. Majd vágtam bele egy keresztet.





Letakartam egy konyharuhával és 10 percet pihentettem. Majd kinyújtottam a tésztát a képen látható módon úgy,hogy középen vastag maradjon.




Kivettem a vajalapot a fagyasztóból és a tészta közepére tettem:


Majd ráhajtottam a tészta széleit:






Ezután jött a kinyújtás:




Az ujjammal bejelöltem a tésztát,hogy látható legyen,hogy először harmadolva kell hajtogatni:





90 fokos elforgatás után,ismét kinyújtottam:


Most 4 részre kell osztani képzeletben:


Majd behajtottam jobbról is és balról is a közepéig,azután félbe:



90 fokos forgatás és 20 percre betettem a hűtőbe egy tálcán konyharuhával letakarva.

Utána ismét kinyújtottam és hajtogattam:





Ismét 90 fokos elforgatás és 20 perc hűtő következett.

Addig elkészítettem a diós és a kakaós tölteléket. A tojásfehérjét felvertem az édesítővel, ne legyen túl kemény! Majd beleforgattam a diót. A kakaót is elkevertem az édesítővel.
Ezután már csak kinyújtani kellett és megtölteni.
Elfeleztem középen és habzsákból csíkokat nyomtam a tésztára az alábbi módon. A dióhabra ráhajtottam a tésztát,majd pizzavágóval elvágtam és így tovább.





Végül sütőpapíros tepsiben lekentem felvert tojással a búrkifliket:



A tészta másik felét olvasztott margarinnal megkentem és megszórtam a kakaóval,majd feltekertem.
Cérnával felvágtam és sütőpapíros tepsiben lekentem tojással.





Mindkettőt 200 fokos sütőben sütöttem meg.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése