2017. április 27., csütörtök

ALMÁS LEPÉNY NUTRI FREE MIX PER PANE LISZTBŐL




Almás lepényt sütöttem ma Nutri free mix per pane lisztből. Nagyon finom lett!
Egy régi Dr Oetker füzetből néztem ki a receptet és átalakítottam gluténmentesre. Több dolgot is kellett változtatni rajta a GM lisztnek megfelelően. Én tettem bele útifűmaghéjat és margarint is. Több tejet is kellett hozzáadnom,mert száraz volt a tészta.
A végeredmény egy puha és lyukacsos,jóízű lepény lett! Nagyon elégedett vagyok vele.




25 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 tk útifűmaghéj,a liszt változata
1 csipet só
225 ml meleg tej
15 g olvasztott margarin
12,5 g friss Budafoki élesztő
35 g gyümölcscukor vagy 40 g cukor

Tetejére:
60 g 20%-os tejföl
1 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor

2 alma
citromlé

sárgabarack lekvár

1 tojás

A meleg tejben 1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet elkevertem a sóval,az útifűvel és a gyümölcscukorral. Majd hozzáadtam az élesztős tejet és géppel elkezdtem dagasztani. Amikor már összeállt,hozzáöntöttem az olvasztott margarint is és kidolgoztam a tésztát. Elég ragacsos lett,de miután megkel lehet vele dolgozni!
Meleg helyen letakarva 1 órát hagytam kelni.




Miután megkelt rizslisztes szilikonlapon átgyúrtam és két gombócra osztottam. Mindkettőt oválisra kinyújtottam,kb. 28x15cm-esre. Majd sütőpapíros tepsibe fektettem őket.




Lekentem a vaníliás cukorral elkevert tejföllel úgy,hogy a széleit 1cm-re szabadon hagytam:



Az almát vékonyra felszeleteltem,kiszúrtam a közepét egy kicsi pogácsa szaggatóval és meglocsoltam a szeleteket citromlével. A szeleteket a tésztára fektettem.



30 percet kelesztettem az 50 fokos sütőben.



Azután  a tészta széleit lekentem felvert tojással. Visszatoltam a tepsit a sütőbe és feltekertem 180 fokra,majd megsütöttem kb. 30-35 perc alatt.
Amikor megsült sütőpapírral együtt rácsra tettem és felmelegített sárgabarack lekvárral lekentem a lepény tetejét.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése