2017. április 2., vasárnap

TIRAMISU



Tegnap vendégek voltak nálunk,ebből az alkalomból kétféle süteményt is sütöttem. Az egyik tiramisu volt. Még az interneten találtam ezt a krém receptet és nagyon megszerettük. Én teszek bele fahéjat is,ez nagyon különlegessé teszi. Kipróbáltam a piskótához a Nutri free mix per pane lisztet,mert egy kedves facebookos csoporttársamnál,Tündénél láttam,hogy ő azzal készíti. Olyan szerencsés voltam,hogy kóstolhattam is egy tortáját,ami nagyon finom volt. Fantasztikus tortákat készít!
A liszt ismét jól szerepelt,finom és könnyű lett belőle a piskóta!




Piskóta:
Most gáztepsiben sütöttem meg.
6 tojás
90 g fruktóz vagy 120 g cukor
120 g Nutri free mix per pane liszt

A tojásokhoz hozzáadtam a fruktózt és nagyon habosra kikevertem géppel. Nem választottam szét a tojást,mert így is megemelkedik a piskóta.
A képen dupla mennyiségű hozzávalók vannak,mert a kétféle süteményhez egyszerre kevertem ki a piskótához valót!




Majd óvatosan beleforgattam az átszitált lisztet.



A tepsibe sütőpapírt tettem és belesimítottam a tésztát.




És 170 fokos előmelegített sütőben megsütöttem.




Lehúztam róla a sütőpapírt és rácson hagytam kihűlni.
Miután kihűlt,középen kettévágtam.


Krém:
5 dl habtejszín (Hulala)
1 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor
2 ek Süssina édesítőpor vagy cukor ízlés szerint
3 tk fahéj
12,5 dkg mascarpone

A krémhez felvertem a habtejszínt,a vaníliás fruktózzal és az édesítőporral. Majd belekevertem a fahéjat és a mascarponét.

+ kb 2 dl feketekávé
folyékony édesítőszer vagy cukor
kb. 3 tk rumaroma
Tetejére: kakaópor

Az egyik piskótalapot meglocsoltam az ízesített kávéval és megkentem a krém felével. Rátettem a másik lapot és azt is meglocsoltam kávéval,majd rákentem a maradék krémet és körbe is bevontam a sütit vele. Majd megszórtam kakaóporral.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése