2018. január 22., hétfő

AMERIKAI FÁNK



A héten nemzetközi fánk hetet tartok és többféle ország fánkját kipróbálom.
Az első az amerikai fánk,az az igazi csokis-szórócukros. Tudom ez igazi kalóriabomba,de még sosem csináltam és évente egyszer szerintem belefér. Nekem nagyon tetszik a végeredmény és elképesztően  finom lett!



20 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 mk útifűmaghéj liszt
1 dl langyos tej
1 mk cukor
15 g friss élesztő
40 g margarin
2 tojássárgája
1,5 púpozott ek gyümölcscukor (vagy 2 ek cukor)
+olaj a sütéshez

Díszítéshez:
fehér csoki
tejcsoki
étcsoki
szórócukor

A langyos tejben,1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A száraz hozzávalókat elkevertem,majd hozzáöntöttem az élesztős tejet és a tojásokat. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta,hozzáadtam az olvasztott margarint is. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Majd letakarva,meleg helyen 1 órát hagytam kelni.



Miután megkelt rizslisztes deszkán kb.2 centisre kinyújtottam és egy pohárral kiszaggattam. A közepét kiszúrtam a legkisebb pogácsa szaggatóval.




Majd felmelegítettem az olajat (kb. 1 ujjnyit) és közepes lángon először a felső részét,fedő alatt megsütöttem. Ez kb.1-2 perc. Majd megfordítottam és a másik felét is megsütöttem,de ezt már fedő nélkül. Papírtörlőre szedtem ki.
Miután kihűlt olvasztott csokiba mártottam és kidíszítettem.


















 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése