2018. január 16., kedd

ARANYGALUSKA


Aranygaluskát sütöttem ma és nagyon finom lett.  Még búzásat sem készítettem soha,ez az első,amit csináltam. Nem bonyolítottam túl a dolgot,a farsangi fánk receptemet használtam hozzá.
Az ötletet Hidi Marika adta hozzá. 😊
Nem kellett csalódnom,mert tökéletes lett.



400 g Nutri free mix per pane liszt
1 tk útifűmaghéj (a liszt változata)
2 dl langyos tej
1 mk cukor
40 g friss élesztő
80 g margarin
1 tk rumaroma-elhagyható
4 tojássárgája
3 púpozott ek gyümölcscukor (vagy 4 ek cukor)

Forgatáshoz:
10 dkg olvasztott margarin
kb. 10-15 dkg darált dió
édesítőszer vagy cukor ízlés szerint

A langyos tejben,1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A száraz hozzávalókat elkevertem,majd hozzáöntöttem az élesztős tejet,a rumaromát és a tojásokat. Géppel el kezdtem dagasztani és amikor már összeállt,hozzáadtam az olvasztott margarint. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Majd letakarva,meleg helyen 1 órát hagytam kelni.



Miután megkelt,kanállal kivettem egy adagot belőle és megforgattam olvasztott margarinban és édesítővel elkevert dióban. Majd sütőpapíros tepsiben egymás mellé sorakoztattam őket. 
(Legközelebb kisebb darabokat szaggatok belőle,hogy még diósabb legyen.)




20 percig pihentettem,utána 180 fokos sütőben kb. 35-40 perc alatt megsütöttem.
Nagyon finom,puha és lyukacsos a tésztája.




A vanília sodót 8 dl tejből és 1 csomag vanília pudingból készítettem,édesítővel. A puding zacskóján lévő recept szerint.











4 megjegyzés:

  1. Szia. Másnapra nem szárad ki? A sodó pedig nem lett ízetlen, színtelen ès híg? Most sütöm. Köszönöm a választ ès a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Mint a legtöbb gm kelt tészta, ez is szárazabb másnap. Én picit megmikrózom és úgy újra puha lesz. A sodó nekem nem lett íztelen, de tehetsz bele még vaníliás cukrot vagy aromát, ha szeretnél.

      Törlés
    2. Nekem van egy nagyon jo nem gm aranygaluska receptem, isteni finom, de másnapra az is szárazabb, keményebb,mikrozas után sem olyan mint frissen..

      Törlés
  2. És, ahogy állt egyre sűrűbb lett.

    VálaszTörlés