2018. január 9., kedd

SAJTOS ROLÓ PIACERI LISZTBŐL



Kipróbáltam egy új lisztet, a Piaceri Mediterranei Farina lisztet.


Sajtos rolót sütöttem belőle leveles tésztából. Nagyon jó volt vele dolgozni! Könnyen tudtam nyújtani a tésztát,rugalmas volt,nem repedezett szét.
Ugyanez a recept,ezekkel az arányokkal működik Nutri free mix per pane liszttel is!!!

A képeken dupla adag tészta van. A felét a fagyasztóba tettem.
Tészta:
25 dkg Piaceri Mediterranei Farina liszt
25 dkg Rama margarin
1 dl hideg víz
1 csapott tk só
1 tk 10%-os ecet

Kenéshez:1 tojás

Töltelék: recept innen van
30 dkg reszelt sajt
40 g Piaceri liszt
4 tojás sárgája
2 dl tej
10 dkg Rama margarin


5dkg lisztet összegyúrtam 20 dkg margarinnal,lapos téglává formáztam és folpackba csomagolva betettem a hűtőbe.


A 20 dkg lisztet elmorzsoltam az 5 dkg margarinnal,majd hozzáadtam a sót és az ecetet. A vizet apránként adagoltam hozzá,miközben kézzel összegyúrtam. 1 dl vizet készítettem oda és mindet felvette a tészta.
Ezután vágtam a tésztagombócba egy keresztet és letakarva hagytam pihenni 30 percet.


Rizslisztes szilikonlapon kinyújtottam fél centi vastagra a tésztát és a közepébe tettem a margarin téglát. Ráhajtottam a tésztát és kinyújtottam.




Harmadolva hajtogattam:




Megfordítottam és újra kinyújtottam:


Majd könyv alakban hajtogattam:



20 percre betettem a hűtőbe.Az egész műveletet megismételtem még 3x. A negyedik hajtogatás után kinyújtottam kb. fél centi vastagra,a széleket egyenesre vágtam és felcsíkoztam. (A maradékot nem gyúrtam össze,hanem egymásra fektetve nyújtottam ki újra.) Majd lekentem felvert tojással.



Az alufóliával betekert formát (papírguriga) bekentem olajjal és a tojásos felével kifelé feltekertem a tésztát,hogy kissé fedésben legyen. Nekem nem volt hozzá formám,ezért magam készítettem.





Majd sütőpapíros tepsiben 250 fokon megsütöttem. Nagyon fontos,hogy forró sütőbe tegyük,mert ha kiolvad belőle a margarin,kemény lesz a tészta!
És arra is vigyázni kell,hogy ne süssük túl,kb. 10 perc! Ha megsült,még forrón kell lehúzni a formáról!

A töltelékhez mindent egy lábosba tettem és sűrűre összefőztem. Miután kihűlt a margarinnal habosra kevertem. A kihűlt rolókat a habzsákba töltött sajtkrémmel megtöltöttem és a végüket reszelt sajtba nyomtam.
Nagyon finom lett!






Készítettem még ilyen kis pogácsákat is:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése