2018. január 16., kedd

DIÓS HÓKIFLI


Még egy diós sütit sütöttem ma,ezt a hókiflit. Baromi finom lett ez is,nagyon jól sikerült.
A recept menet közben alakult ki.


48 darab
25 dkg Nutri free mix per dolci liszt
15 dkg Rama margarin
1 tk reszelt citromhéj (fél citrom)
1 tojás
10 dkg darált dió
15 g Süssina por vagy 10 dkg porcukor (ízlés szerint)
1 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor

A lisztet,a diót,a citromhéjat,az édesítőt és a vaníliás fruktózt elkevertem egy tálban. Majd belemorzsoltam a margarint,hozzáadtam a tojást és összegyúrtam.
Ha ragacsos lenne a tészta,folpackba csomagolva tegyük hűtőbe 30 percre. Nekem nem kellett betenni. Rugalmas,gyurma állagú tésztám lett. Könnyű volt dolgozni vele.
Először 4 részre osztottam,majd mindegyiket 12 golyóra. A golyókat megsodortam a két kezem között és kifli alakúra formáltam. Így lett 48 kifli belőle.


Sütőpapíros tepsibe tettem őket.



Majd 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt világosra sütöttem. Miután kihűlt édesítőben megforgattam a kifliket. Ha porcukrot használtok,még forrón forgassátok bele.









2 megjegyzés: