2018. január 5., péntek

KAKAÓS-FAHÉJAS TEKERCS



Tegnap sütöttem ezeket a nagyon finom,puha kakaós-fahéjas tekercseket a kakaós csiga tésztájából. Annyit változtattam csak,hogy tettem bele egy pici fahéjat is és csak tejjel készítettem.
Annyira finom illata volt amikor sült,hmmm! Ennél már csak az íze a nagyszerűbb!
Puha,foszlós a tésztája, a fahéj pedig megbolondítja az egy kicsit.




250 g Nutri free mix per pane
50 g olvasztott margarin
30 g gyümölcscukor vagy kristálycukor
15 g élesztő
2 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor
csipet só
1 tk útifűmaghéj (a por változata)
180 ml langyos tej

Töltelék:1 ek kakaópor+1 mk fahéj+édesítőszer vagy porcukor ízlés szerint
kb 2 ek olvasztott margarin
Tetejére:1 tojás vagy tojásmentesen készítve: fél dl tej+1 ek olvasztott margarin elkeverve

Az élesztőt a meleg tejben kevés cukorral felfuttattam. A száraz hozzávalókat összekevertem,majd  hozzáöntöttem az élesztős tejet. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már nagyjából összeállt,hozzáadtam az olvasztott margarint is és összedolgoztam a tésztát. Kb. 1,5 órát hagytam kelni,letakarva meleg helyen. 





Ezután rizslisztes deszkán kinyújtottam,megkentem olvasztott margarinnal és megszórtam az édesítőszeres fahéjas kakaóval.



Feltekertem és cérnával 8 tekercsre vágtam fel.


Sütőpapíros tepsibe tettem a tekercseket és lekentem felvert tojással.



Majd 180 fokon kb. 30 perc alatt megsütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése