2018. január 24., szerda

CHURROS, SPANYOL FÁNK


SCROLL DOWN FOR ENGLISH!
Ma a spanyolok egyik kedvenc édességét hoztam, a churrost. Ez egy vékony, olajban kisütött égetett tészta, amit fahéjas cukorba hempergetnek és csokiszószba mártogatnak.
Én még nem ettem ilyet búzásan sem,de elképesztően finom és habkönnyű a tésztája.
Bevallom,hogy másodikra sikerült csak. Először egy másik liszttel próbáltam,de az nem sikerült.
Miután lisztet cseréltem és a recepten is módosítottam,tökéletes lett.


2,5 dl tej
60 g margarin
csipet só
1 tk fruktóz vagy cukor
15 dkg Nutri free mix per dolci liszt
3 M-es tojás
+olaj a sütéshez
Forgatáshoz:
3-4 ek eritrit vagy kristálycukor
1 tk fahéj

A tejet, a sóval, a margarinnal és a cukorral felforraltam. Majd beleöntöttem a lisztet és gyors mozdulatokkal addig kevertem,míg elvált a tészta az edény falától. Lehúztam a tűzről és egyesével gyorsan belekevertem a tojásokat. Csillagcsöves habzsákba tettem és kb. 10 cm hosszú rudakat nyomtam a felmelegített olajba. Közepes lángon mindkét oldalukat aranybarnára megsütöttem.
Papírtörlőre szedtem ki, épp csak egy pillanatra,majd megforgattam a fahéjas cukorban.
Miután mindet kisütöttem,elkészítettem a csokiszószt.


5 dl tej
1 ek csokis pudingpor
folyékony édesítő vagy 3 ek cukor
1 tk fahéj
csipet só
1,5 csapott ek kakaópor
10 dkg étcsoki

4 dl tejet a csokival egy lábosban felolvasztottam kis lángon. Miután elolvadt, beletettem a sót,a fahéjat,a kakaóport, az édesítőt. 1 dl tejben elkevertem a pudingport és azt is hozzáöntöttem. Kb. negyed óra alatt,néha megkeverve besűrítettem.
Miután elkészült,hagyjuk picit kihűlni és már mártogathatjuk is a finom fahéjas fánkokat a csokiszószba.










CHURROS

Dough:

· 2.5 dl milk

· 60 g butter

· pinch of salt

· 1 teaspoon of sugar

· 15 dkg Nutri free mix per dolci (gluten free pastry flour)

· 3 eggs

· + oil for baking



· 3-4 tablespoons sugar

· 1 teaspoon of cinnamon



I boiled milk, salt, margarine and sugar.After that I poured the flour and mixed it with quick movements until the dough came off from the pot. I pulled it out of the fire and I quickly mixed the eggs one by one. I put it in a decorating bag and put the 10 cm long rods in the heated oil. I burned both sides on medium heat to golden brown. I took out onto paper towels and then rolled it in cinnamon and sugar mixture.



Chocolate sauce:

· 5 dl milk

· 1 teaspoon corn starch

· 3 tablespoons sugar

· 1 teaspoon of cinnamon

· pinch of salt

· 1.5 tablespoons cocoa powder

· 10 dkg dark chocolate



I melted 4 dl of milk with the chocolate in a pot on a small flame. After melting, I put salt, cinnamon, cocoa powder and sugar into it. I mixed the starch in 1 dl of milk and put it into the pot too. I boiled down the mixture for about 15 minutes.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése