2017. szeptember 20., szerda

ISLER



Régóta terveztem már,hogy islert sütök és tegnap végre meg is csináltam. A vaníliás karika tésztáját használtam hozzá,mert az nagyon jól sikerült,gondoltam ehhez is jó lesz. Tényleg jól bevált,nagyon finom lett az isler is belőle.



Csináltam kisebbeket és nagyobbakat is.
Kb. 8 nagy és 15 kicsi isler lett

25 dkg Nutri free mix per dolci liszt
5 dkg mandula liszt (szerintem ettől lesz kekszesebb állaga)
13 g Süssina por vagy 8 dkg porcukor
15 dkg Rama margarin
1 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor
1 tk vanília aroma
1 tojás
1 mk sütőpor
csipet só

+ olvasztott étcsoki,1 ek étolaj
   sárgabarack lekvár

A száraz hozzávalókat elkevertem egy tálban. Majd belemorzsoltam a margarint. A tojást kissé felvertem és hozzáadtam a vanília aromát. Végül ezt is belegyúrtam a tésztába. Folpackba csomagoltam és 15 perre betettem a hűtőbe.
Rizslisztes deszkán kb fél cm vastagra kinyújtottam. Formával kiszaggattam és sütőpapíros tepsibe tettem őket.




180 fokos sütőben világosra sütöttem a korongokat. Miután teljesen kihűltek,kettesével összeragasztottam őket sárgabarack lekvárral. 
A csokit az olajjal vízgőz felett felolvasztottam és bevontam vele az islereket. Rácson hagytam lecsöpögni,kb fél perc. Utána sütőpapíros tálcán hagytam teljesen megszáradni. Azért teszem át a rácsról a papírra ilyen hamar,mert különben a rácsra ragadnak és nem tudom leszedni őket,mert eltörnek. A sütőpapírról könnyen lejönnek.
A csokibevonat nem lett tökéletes,de senki nem panaszkodott.







Nagyon-nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése