2019. február 19., kedd

RÁCSOS LINZER



Pár napja sütöttem ezt a rácsos linzert, házi sárgabaracklekvárral. Nagyon finom lett! A recept ismét Gabicsek blogjáról van. Nagyon szeretem a receptjeit és eddig mindegyiket, kis változtatással könnyű volt gluténmentesen elkészíteni.
Ehhez most maradék liszteket használtam, de egyféle sütemény- vagy kenyérlisztből is biztosan sikerülni fog. A tejföl mennyiségét a tészta állagától függően változtatva!




24x35 cm-es tepsihez:
50 dkg gm liszt
          Nálam: -10 dkg régi összetételű Schär mix B liszt
                       -15 dkg Barbara lisztkeverék sütéshez és főzéshez
                       -18 dkg Nutri free mix per dolci liszt
                       -7 dkg Bezgluten uni mix lisztkeverék
20 dkg vaj vagy margarin (nálam 10-10 dkg)
25 g Süssina por vagy 20 dkg porcukor
10 dkg darált dió
2 tojás
3 csapott evőkanál tejföl
1/2 cs sütőpor (6 g)
1 citrom reszelt héja (kezeletlen)
csipet só
1/2 tk őrölt fahéj

+ a tetejére 1 tojás

Töltelék:
- 15-20 dkg házi sárgabaracklekvár

A liszteket összekevertem a sütőporral, az édesítővel, a dióval, a citromhéjjal, a fahéjjal és a sóval. Majd belemorzsoltam a vajat és a margarint és összegyúrtam a tojással és a tejföllel. Ha ragadna a tészta folpackba csomagolva fél órára a tegyétek be a hűtőbe. Nekem nem kellett betenni.
A tészta 2/3 részét tepsi nagyságúra nyújtottam, és belehelyeztem a tepsibe, majd megkentem egyenletesen a lekvárral. (Utólag rájöttem, hogy elég lett volna a tészta 1/4 részét félretenni a rácsokhoz, mert megmaradt belőle egy nagyobb darab. De nem veszett kárba, a maradékból mást készítettem.)





A félretett tésztából vékony rudakat sodortam és a lekvárral megkent tésztára pakoltam. A rácsokat lekentem a felvert tojással. 




Végül előmelegített, 180 fokos sütőben megsütöttem.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése