2022. június 12., vasárnap

MINI PALACSINTÁK NAIRN'S ÁFONYÁS ZABKÁSÁBÓL

 


Ezek a palacsinták, -ahogy már az előző bejegyzésemben írtam- Nairn's gluténmentes, vegán, teljeskiőrlésű, rostban gazdag áfonyás zabkásából készültek. A kása csökkentett cukortartalmú, nem tartalmaz mesterséges adalékanyagokat, sem tartósítószert.
A receptet Patriciától kaptam hozzá és követtem is, azzal a különbséggel, hogy a végén ásványvízzel hígítottam, mert nekem sűrű lett. Mennyei áfonyás illata volt a tésztának és elképesztően finom lett a palacsinta belőle. Vaníliaöntettel és áfonyával ettük.





Glutén-, tej- és tojásmentes palacsinták:
360 ml cukrozatlan mandulatej 
1 ek almaecet 
175 g Nairn’s gluténmentes áfonyás zabkása 
1 banán (kisebb)
1 tk szódabikarbóna 
1 tk vaníliakivonat 
1 ek juharszirup - elhagyható (helyette kevés édesítőt tettem bele)
1 ek kókuszolaj 
+olaj a serpenyőhöz
szénsavas ásványvíz (kb. 3dl, de apránként tegyük hozzá, a megfelelő állag eléréséig!)

A cukrozatlan mandulatejet beleöntöttem egy tálba, és hozzáadtam az almaecetet, összekevertem és félretettem 5 percre. 
Ezalatt a Nairn’s áfonyás zabkását a banánnal, szódabikarbónával, vaníliakivonattal, édesítővel és kókuszolajjal együtt turmixgépbe tettem. 
Majd hozzáöntöttem a mandulatej és almaecet keveréket, és addig turmixoltam, amíg a palacsinta tészta sima lett. Én ezután hígítottam ásványvízzel a tésztát.
A kiolajozott serpenyőt felmelegítettem és 1 evőkanál tésztát terítettem bele palacsintánként, 4 darabot sütöttem egyszerre. Alacsony lángon sütöttem a tésztát, hogy szépen átsüljön. Majd amikor már könnyen meg tudtam fordítani, megsütöttem a másik oldalukat is. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése