2017. augusztus 30., szerda

ALMÁS PITE VANÍLIA FAGYIVAL



Elég régóta kallódott egy adag alma a kamrámban arra várva,hogy végre süteménybe kerüljön. Hétfőn aztán elkészült belőle a pite. A szokásos receptemet használtam,de más lisztekkel. Most Nutri free mix per pane lisztet és Schar Farina lisztet használtam hozzá. Nagyon jó tésztát kaptam,könnyű volt dolgozni vele. Nem törött és miután megsült is könnyű volt szeletelni.
Nagyon finom lett és ha lehet másnap még jobb volt,mint frissen. Az alma nedvessége átjárta a tésztát és puha szaftos volt.



20x30 cm-es tepsi

25 dkg Nutri free mix per pane liszt
10 dkg Schar Farina liszt
17 dkg Rama margarin
2 tojás
8 g sütőpor
2 tk vaníliás fruktóz ( vagy vaníliás cukor)
2 ek tejföl
14 g Süssina édesítőpor (vagy 140 g porcukor)
1 csipet só

+ tetejére 1 tojás
szóráshoz GM zsemlemorzsa vagy darált dió

Töltelék: 800 g alma (pucolva,magozva)
fahéj
édesítőszer vagy porcukor (ízlés szerint)

A liszteket elkevertem a sóval,az édesítővel,a vaníliás fruktózzal és a sütőporral. Majd elmorzsoltam benne a margarint és hozzáadtam a tojásokat és a tejfölt. Gyors mozdulatokkal összegyúrtam,majd folpackba tekerve,fél órára betettem a hűtőbe. Ha porcukorral készíti valaki kb.1 órát kell a hűtőben pihentetni.
Addig elkészítettem a tölteléket,megpucoltam az almát és lereszeltem. Kevertem bele fahéjat és édesítőt.
A tésztát kettéosztottam,lisztezett sütőpapíron kinyújtottam az egyik gombócot tepsi nagyságúra. Majd belefordítottam a tepsibe és lehúztam róla a papírt. Megszurkáltam villával,megszórtam GM zsemlemorzsával és elosztottam rajta a kinyomkodott almát. A másik tésztagombócot is kinyújtottam úgy mint az előzőt. Ráfordítottam az almára és lehúztam róla a papírt,lenyomkodtam a széleket. A tetejét megkentem tojássárgájával és megszurkáltam villával. 170 fokos sütőben kb. 35-40 perc alatt megsütöttem.






Miután teljesen kihűlt,akkor szeleteltem csak fel.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése