2017. augusztus 1., kedd

KAKAÓS-FAHÉJAS CSIGA ALFA-MIX LISZTBŐL




Tudom,hogy nagyon meleg van,de már régen sütöttem és hiányzott. Ezért készült ez a kakaós-fahéjas csiga. A recept a Hunorganic oldaláról van. Králl Marcsi jóvoltából kóstoltam is egy rendezvényükön és nagyon finom volt,el is mentettem még akkor a receptet. Most végre eljött az idő,hogy kipróbáljam.
Nagyon-nagyon finom lett! Könnyű és puha a tésztája és egyszerű volt dolgozni vele. Én fél adagot készítettem,ebből 18 darab csigám lett.




50 dkg Alfa-mix liszt
5 dkg Rama margarin
2 tojássárgája
3 dkg gyümölcscukor vagy cukor (nekem így nem volt elég édes,5 dkg gyümölcscukrot tettem bele)
25 g friss Budafoki élesztő vagy 1 csomag száraz élesztő
csipet só
4 dl langyos tej
1 tk útifűmaghéj (por állagú)
+ fahéj
  kakaó
  édesítő vagy porcukor ízlés szerint
  olvasztott margarin vagy olaj a kenéshez

A lisztet elkevertem a sóval,az útifűvel és a gyümölcscukorral. A tejben 1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. Majd a liszthez öntöttem és hozzáadtam a tojássárgáját is. Bekapcsoltam a dagasztógépet is megvártam,míg összeáll a tészta. Végül beletettem az olvasztott margarint is. Kb 5 percig kevertem a géppel.
Rizslisztes szilikonlapon átgyúrtam a tésztát. Ezután kb. fél centi vastagra kinyújtottam,majdnem akkorára,mint a szilikonlap.



Lekentem olvasztott margarinnal.


Majd az egyik felére édesítővel elkevert kakaót, a másik felére édesítős fahéjat szórtam.


Ezután az egyik oldalról a közepéig feltekertem,majd ugyanígy a másik oldalt is megcsináltam.
A képen picit kitekertem,hogy látszódjon,de össze kell,hogy érjen a két oldal.



Majd cérnával kb. 2 cm-es csigákra vágtam fel. Sütőpapíros tepsiben a sütőben kelesztettem 50 fokon kb 20 percet,majd feltekertem a sütőt 180 fokra.



Ilyen volt 20 perc kelesztés után.


Egy jénai tetejében vizet tettem a sütő aljába és megsütöttem. Nem kentem le a tetejét semmivel,így is szép lett.









6 megjegyzés:

  1. Szia,szerinted fagyasztható?Valamint kelesztés előtt vagy után ha igen?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én készre sütve szoktam lefagyasztani. Ha nyersen szeretnéd, akkor szerintem a bedagasztott tésztát keleszd és kelesztés után formázd, majd utána fagyaszd le. 🙂

      Törlés
  2. Szia! Mennyi ideig kell sütni kb. a kelesztés után?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia
      Nem igazán szoktam nézni az időt, de szerintem kb. 20-25 perc.

      Törlés
    2. Köszönöm :) én is ilyesmire tippeltem 😌

      Törlés