2021. március 4., csütörtök

TIRAMISU POHÁRKRÉM

 

Kedden tortát sütöttem és maradt egy 3 tojásos piskótám és maradt még mascarpone is. Ezért gondoltam rögtön a tiramisura.
Így született meg ez a tiramisu pohárkrém.  Isteni finom lett!

6 pohárkrémhez elég ez a mennyiség.

Krém:
500 ml habtejszín
350 g mascarpone
1 habfixáló
Édesítő vagy porcukor ízlés szerint
Lefőzött kávé + édesítő/cukor + rumaroma
Kakaópor

Piskóta:
3 tojás
45 g gyümölcscukor vagy 60 g cukor
40 g Nutri Free mix per dolci liszt
20 g rizsliszt

A tojásokat a cukorral nagyon habosra felvertem, majd óvatosan beleforgattam az átszitált liszteket. Sütőpapíros formába belesimítottam a masszát és 160 fokon megsütöttem. Amikor kész lett, vártam pár percet, majd kivettem a formából, lehúztam a sütőpapírt és rácson hagytam kihűlni.
A mascarponét, a habtejszínt, a habfixálót és az édesítőt habbá vertem. A piskótát feldaraboltam és a rumos kávéval picit meglocsoltam. A pohár aljába habzsákból egy kevés krémet nyomtam, majd rátettem a piskóta 1/3 részét. Erre ismét krém került, majd a többi piskóta és megint krém. Végül megszórtam a tetejét kakaóporral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése