2021. május 10., hétfő

MÁRVÁNYOS TÚRÓS

 

Pár napja kipróbáltam egy új receptet, amit már régebben mentettem el. Egy kevert süteményről van szó és a receptet Gabriella blogján találtam. Tőle már több receptet is kipróbáltam és eddig mindegyik nagyon bevált. Ez a túrós süti is elképesztően finom lett! Nagyon puha és szaftos a tésztája, több nap után sem száradt ki. Isteni finom!



Tészta:
20x35 cm-es tepsihez (az enyém 22x40 cm) 
8 M-es tojás
20-25 dkg kristálycukor -- ízlés szerint! (nálam 10 dkg gyümölcscukor)
1,5 dl tej
1,3 dl olaj
2 evőkanál holland kakaópor
32 dkg Schär mix C liszt
1 csomag sütőpor (12 g)

Túrógolyók:
50 dkg tehéntúró
3-4 evőkanál rizsdara
5 evőkanál kristálycukor (nálam Süssina édesítő)
1 csomag vaníliás cukor vagy xilit
1 kezeletlen citrom reszelt héja

A túrógolyókhoz a hozzávalókat egy tálban összekevertem. Vizes kézzel 27 darab egyforma golyót formáztam, majd betettem a hűtőbe, amíg összekevertem a tésztát.
A tojásokat kettéválasztottam,a fehérjét kemény habbá vertem.  A sárgáját a cukorral habosra kevertem (fehéredésig), majd hozzákevertem a tejet és az olajat, végül két részletben a sütőporral elkevert lisztet is.
A tésztamasszához hozzáadtam a tojásfehérjehab 1/3-át és gyors mozdulatokkal simára kevertem a tésztát. Ezután hozzáadtam a maradék tojáshabot és óvatosan beleforgattam.
A tésztát kettéosztottam és az egyik felébe belekevertem a kakaóport.
Kivajazott, rizslisztezett tepsibe belesimítottam a világos tésztát, erre rákanalaztam a kakaós tésztát, és  egy villával márványoztam a kettőt. Végül kivettem a hűtőből a túrógolyókat és beledobáltam a tésztába.






Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem. Végezzünk tűpróbát!
Miután kihűlt, felkockáztam a süteményt.










2 megjegyzés:

  1. Nagyon régóta kerestem ezt a túrógolyós receptet! Nagyon finom sütemény, még régről emlékszem az ízére! Köszönöm a receptet!🙂

    VálaszTörlés