2015. július 1., szerda

TIRAMISU TORTA



Tegnap volt a szülinapom és ebből az alkalomból sütöttem ezt a tortát.Mióta a fiam cukorbeteg és gluténérzékeny (11 éve),azóta én sütöm a család szülinapi tortáit.
Nekem a tiramisu torta a kedvencem,ezért készítettem ezt.
A díszítés most nem lett a legszebb,de az íze kárpótolt mindenkit! A piskóta a szokásos receptem alapján készült, 9 tojásból.A krém mascarpone,tejszínhab és fahéj keveréke.És természetesen a feketekávé nem maradhatott el,kevés rumaromával.



Piskóta:26 cm-es tortaforma
9 tojás
135g fruktóz
80g Schar mix c liszt + 100 g rizsliszt



A tojásokat kettéválasztottam,a fehérjét a fele cukorral kemény habbá vertem.A sárgájákat a másik fele cukorral habosra kevertem.A kettőt óvatosan összekevertem,majd beleszitáltam a lisztet és összeforgattam.A forma aljába sütőpapírt tettem és beleöntöttem a tésztát.170 fokos előmelegített sütőbe tettem és amikor már megemelkedett,visszavettem a hőfokot 160 fokra.Tűpróbáig sütöttem,rácson hagytam kihűlni.Amikor kihűlt 3 lapra vágtam a piskótát.

Krém:7 dl habtejszín
2 tk vaníliás fruktóz
Süssina édesítőpor (ízlés szerint)
3 tk fahéj
25 dkg mascarpone

A krémhez felvertem a habtejszínt,a vaníliás fruktózzal és az édesítőporral.Majd belekevertem a fahéjat és a mascarponét.

+ kb 3 dl feketekávé
folyékony édesítőszer
kb. 3 tk rumaroma
Tetejére: kakaópor

Az alsó piskótalapot meglocsoltam az ízesített kávéval.Majd megkentem a krém kb harmadával.Rátettem a középső lapot és megismételtem mindent.A legfelső lapot is ráhelyeztem és bekentem az egész tortát krémmel.Majd megszórtam kakaóporral  és kidíszítettem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése