2016. június 6., hétfő

DOBOS TORTA 2



Anyukám szülinapjára ismét dobos tortát sütöttem,mert ez a kedvence. Évente egyszer készítem csak,mert a karamell mindig nehezen megy nekem. Ez most jobban sikerült,mint a tavalyi. Köszönhetően a segítségnek,amit a Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok facebookos csoportban kaptam.




Piskóta:
12 db tojás
180 g gyümölcscukor
200 g rizsliszt
40 g tápióka keményítő

A tojásokat kettéválasztottam,a fehérjét a fele cukorral kemény habbá vertem.A sárgájákat a másik fele cukorral habosra kevertem.A kettőt óvatosan összekevertem,majd beleszitáltam a tápióka keményítővel elkevert lisztet és összeforgattam.Sütőpapírra 26 cm-es tortaformával köröket rajzoltam,6 db-ot./ felé osztva a tésztát,lapokat sütöttem.170 fokos előmelegített sütőbe tettem és amikor már megemelkedett,visszavettem a hőfokot 160 fokra.Tűpróbáig sütöttem,rácson hagytam kihűlni.




Párizsi krém:
6 dl habtejszín
10 dkg kakaópor
édesítőszer
50 dkg vaj

A tejszínt az édesítőszerrel felforraltam ,kb 5 percig hagytam forrni.Majd hozzákevertem a kakaót. Amikor jól elkeveredett,levettem a tűzről és hozzáadtam a vaj harmadát.Hagytam kihűlni. A maradék vajat habosra kevertem és hozzáadtam a csokis keveréket, majd a robotgép legmagasabb fokozatán összedolgoztam, amíg teljesen egynemű lett.


A krémet lemértem és elosztottam 6 részre,megkentem a lapokat és egymásra helyeztem őket.1 lapot félretettem a karamellhez.




Karamell:
150 g gyümölcscukrot karamellizáltam világosra,ráöntöttem a kimaradt lapra.
Már előre odakészítettem margarint és egy nagy kést végighúztam benne.Amint ráöntöttem a karamellt a lapra,a margarinos késsel bejelöltem a vágások helyét (többször kellett margarinozni a kést!).Amikor megszilárdult a karamell,a késsel határozott mozdulattal elroppantottam.Egy-kettő így is összetört,de a többi szépen a vágás mentén tört el.16 részre vágtam fel a lapot.Feltettem a tetejére és körben is bekentem krémmel a tortát.A tetejét is ezzel díszítettem.Darált keksszel beszórtam a torta oldalát.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése