2020. június 19., péntek

EPERTORTA



Május végén készült még ez az epertorta nálam, anyukám születésnapjára sütöttem. A már megszokott receptet használtam hozzá. Nagyon finom ez a mascarponés eperkrém, az egész családunk imádja.





Változtattam a recepten!!! 

3 darab 3 tojásos piskótát sütöttem hozzá 26 cm-es tortaformában!!!
1 piskótalaphoz:
3 tojás
45 g gyümölcscukor vagy 60 g cukor
40 g Nutri free mix per dolci liszt
20 g rizsliszt

A tojásokat a cukorral nagyon habosra felvertem, majd óvatosan beleforgattam az átszitált liszteket. Sütőpapíros formába belesimítottam a masszát és 160 fokon megsütöttem. Amikor kész lett, vártam pár percet, majd kivettem a formából, lehúztam a sütőpapírt és rácson hagytam kihűlni.
Ezt még 2x megismételtem, tehát 3 lapom lett.
Amíg sült a piskóta elkészítettem a krémet is.

Krém:
500 ml Hulala habalap vagy habtejszín
5 ek Süssina vagy 5 ek porcukor ízlés szerint!
1 tk vanília aroma
250 g mascarpone
2 csomag habfixáló
300 g eper apró kockákra vágva
200 g pürésített eper
2 csomag Dr Oetker zselatin fix

Díszítéshez:
eper

A habtejszínt felvertem a habfixálóval és az édesítővel. Hozzáadtam az aromát és belekevertem a mascarponét is. Egy keveset félretettem belőle a díszítéshez. Hozzákevertem a zselatin fixet, majd beleforgattam a pürésített epret és a krém 1/3 részét félretettem. A 2/3 részébe forgattam a darabolt epret. Az egyik lapra ráhalmoztam a ennek a krémnek a felét és rátettem egy másik lapot. Erre rákentem a krém másik felét és befedtem az utolsó lappal. Ezután bevontam a félretett epres krémmel a tortát, és a fehér habbal és eperrel kidíszítettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése