2020. november 2., hétfő

PIZZA FREE (PENNY) KENYÉRLISZTBŐL

 


Kipróbáltam egy új lisztkeveréket, amit a Penny üzletekben lehet kapni. Kétféle kapható, egy kenyérliszt- és egy süteményliszt keverék. Ezt a pizzát persze a kenyérlisztből sütöttem és tényleg nagyon finom lett. A széle ropogós, a belseje puha, könnyű és lyukacsos állagú. 




A pizza receptje a szokásos, csak a víz mennyiségén változtattam.
40 dkg Free gluténmentes kenyérliszt keverék
20 g friss Budafoki élesztő
2 tk só
1 tk cukor
3 ek olaj
kb. 4 dl langyos víz (a tészta állagától függően adagoljuk, ne egyszerre öntsük bele-kissé ragacsos tésztát kell kapnunk)

Feltétek:
ketchup
pizzakrém
csípős szalámi
csemege szalámi
csemege kukorica
lilahagyma
sonka
sajt

A langyos, cukros vízben felfuttattam az élesztőt. A száraz hozzávalókat elkevertem egy tálban. Hozzáadtam az élesztős vizet és az olajat is. Géppel összedolgoztam, elég ragacsos lett a tészta. Majd meleg helyen hagytam duplájára kelni, kb. 1 órát. Miután megkelt, rizslisztes deszkán kissé átgyúrtam. A tészta még elég lágy volt, de tudtam dolgozni vele. Most mini pizzákat készítettem belőle. Sütőpapíros tepsibe fektettem a lapokat. Lekentem pizzakrémes ketchuppal, rátettem a feltéteket és megszórtam őket reszelt sajttal. 





Végül 180 fokos sütőben megsütöttem.




2 megjegyzés: