2020. szeptember 19., szombat

CSOKIS TÖLTÖTT KEKSZ KÓKUSZKRÉMMEL ÉS TEJKRÉMMEL

 


A töltött keksz ötlete Cserepes Ágitól van, köszönöm neki. Isteni finom lett! Érdemes másnapig várni vele a hűtőben tartva, mert akkor a legfinomabb.

Én most Lino Lada kókuszkrémet és tejkrémet használtam hozzá. De jó lehet mogyorókrémmel, karamellkrémmel, mogyoróvajjal vagy akár gyümölcszselével is.




30 darab
30 dkg Nutri Free Farina Multiuso liszt vagy Nutri Free mix per dolci liszt
20 g Süssina édesítőpor (vagy 12 dkg porcukor)
12 dkg Rama margarin
2  tojás
1/2 kk sütőpor
1,5 tk vaníliás xilit (vagy 1 cs vaníliás cukor)

1/2 üveg Lino Lada kókuszkrém
1/2 üveg Lino Lada tejkrém
20 dkg étcsoki
2 ek olaj
fehércsoki
kekszmorzsa

A lisztet elkevertem az édesítővel, a sütőporral és a vaníliás xilittel. Majd elmorzsoltam benne a margarint és hozzáadtam a tojásokat. Kézzel alaposan összegyúrtam. Ha ragacsos lenne a tészta, 30 percre be lehet tenni a hűtőbe, nekem nem kellett.
Rizslisztes szilikonlapon kb. fél cm vastagra kinyújtottam, a széleket kiegyenesítettem és 7x4 cm-es téglalapokra vágtam fel.








Majd sütőpapíros tepsiben 170 fokon világosra megsütöttem, kb.20 perc alatt.






A kókuszkrémet és a tejkrémet két sütőpapír között kinyújtottam 3-4 mm vastagra. majd betettem a fagyasztóba, akkor jó ha megkeményedik, le tudjuk húzni róla a sütőpapírt és fel tudjuk vagdosni a keksz méretének megfelelő téglalapokra. Én eléggé megszenvedtem vele, mert meleg volt a konyhába és gyorsan olvadt.
Minden keksz tetejére tettem egy krém téglalapot és visszatettem a fagyasztóba, hogy ismét megkeményedjen. 






A csokit az olajjal gőz fölött felolvasztottam és egy szűrős kanálra tettem egy kekszet és kanállal bevontam a tetejét a csokival. Sütőpapírra helyeztem a kekszeket, és díszítettem kekszmorzsával és fehércsokival, majd mentek a hűtőbe egy éjszakára.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése