2020. szeptember 19., szombat

KEKSZTEKERCS PISKÓTÁBÓL


Tegnap keksztekercset csináltam piskótából. Ezt a  receptet már láthattátok a blogomon, most felteszek fázisfotókat is a készítéséről. 





Piskóta:
6 db tojás
90 g gyümölcscukor (vagy 120 g kristálycukor)
120 g rizsliszt

A tojásokat a cukorral nagyon habosra felvertem. Majd beleszitáltam a lisztet és óvatosan beleforgattam a habba. Egy gáztepsibe sütőpapírt tettem, belesimítottam a masszát és 150 fokon tűpróbáig sütöttem. Amikor már teljesen kihűlt, széttépkedtem a piskótát.

Keksztekercs:
40 dkg piskóta vagy gluténmentes darált keksz
édesítőpor vagy 20 dkg porcukor
4 ek baracklekvár (nálam diabetikus házi)
4 ek kakaópor
1 dl rum (nálam kevés rumaroma)
tej

Krém:
20 dkg vaj vagy margarin
édesítőszer (vagy 20 dkg porcukor, ízlés szerint)
6 dkg kókuszreszelék

A hozzávalókat összegyúrtam annyi tejjel, hogy összeálljon. Majd 2 folpack között vékonyra kinyújtottam. ( Én ketté szoktam venni a masszát és két kisebb tekercset készítek, de lehet belőle egy nagyot csinálni. A krém mennyiségét is lehet növelni, -én most 1,5 adagot csináltam, tehát 30 dkg margarinból készült- ki hogy szereti vagy megbolondítani a piskótamasszát egy kis kávéval például. )
A krémhez habosra kevertem az édesítőszert és a margarint, majd belekevertem a kókuszreszeléket. Rákentem a kinyújtott alapra és feltekertem a folpack segítségével, majd kókuszba forgattam. Végül hűtőbe tettem kb. 4 órára, hogy megszilárduljon. 















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése