2021. augusztus 10., kedd

VAJAS-TEJFÖLÖS POGÁCSA

 


Megint el vagyok maradva az új receptekkel, de most végre pótolom őket. Kb. 1 hete sütöttem ezt a nagyon gyorsan elkészíthető, kelesztés nélküli vajas-tejfölös pogácsát. A recept ismét Gabriella blogjáról van, ahogy már megszokhattátok. Mostanában tőle alakítom át a búzás recepteket gluténmentesre, mert eddig mindig nagyon jól működött. Most sem volt másképpen: nagyon-nagyon finom lett ez a pogácsa is, még másnap is élvezhető (persze nem olyan, mint frissen).
Most is Nutri Free Mix per Pane lisztet használtam hozzá. A lisztet még mindig akciósan vásárolhatjátok meg az Oregano webshopban vagy a Nutrifree webshopban.




50 dkg Nutri Free Mix per Pane liszt
1/2 tk útifűmaghéj, a por változat
20 dkg puha vaj
30 g friss élesztő (a receptben 40 g van, de én kevesebbet tettem bele)
fél dl langyos tej
1 mk kristálycukor
140 g tejföl
2 tojássárgája
50 g reszelt trappista sajt
2 csapott tk só (1 ek van a receptben, de annyival nekem sós lett)

A tetejére:
1 tojás
magkeverék (len-, napraforgó, szezámmag) / nálam szezámmag és köménymag
5 dkg reszelt trappista sajt

A langyos tejben elkevertem a cukrot és felfuttattam benne az élesztőt. A lisztben elkevertem a sót és a reszelt sajtot. Elmorzsoltam benne a vajat, hozzáadtam a tojássárgákat, a felfuttatott élesztőt és a tejfölt. Kézzel összegyúrtam a tésztát, majd 20 percet pihent letakarva, mert éppen más dolgom volt.
Rizslisztes deszkán kinyújtottam kb. 1,5 cm vastagra, késsel bevagdostam, majd egy 4 cm átmérőjű pogácsa szaggatóval kiszaggattam. Sütőpapíros tepsire tettem a pogácsákat (most kellett volna 15-20 percig pihentetni, de én ekkor már nem hagytam pihenni).
Majd a tetejét lekentem a tojással, megszórtam egy részét magokkal, a többit reszelt sajttal. Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem.






 



1 megjegyzés: