2021. július 27., kedd

SAJTOS-TEJFÖLÖS TEPSIS KARAJ

 

Vasárnapi ebédünk volt ez a sajtos-tejfölös tepsis karaj. A recept ismét Gabriella oldaláról van. 
Finomliszt helyett rizslisztet használtam és a fehérbort vízzel helyettesítettem.
Nagyon finom, szaftos lett a hús. Pár hozzávalóból gyorsan elkészíthető ízletes főétel.

60 dkg sertéskaraj
kb. fél bögre rizsliszt
1 ek őrölt csemege paprika
só (ízlés szerint)
őrölt fekete bors (ízlés szerint)
200 g tejföl 
1 nagyobb fej vöröshagyma
2 evőkanál olaj
15-20 dkg szeletelt bacon
1 dl víz
15 dkg reszelt trappista sajt


A karajt 1 cm vastag szeletekre vágtam, majd enyhén kiklopfoltam. A szeletek széleit néhány helyen picit bevágtam, majd mindkét oldalát megsóztam.
A lisztet összekevertem a paprikával és kevés borssal, majd megforgattam benne a hús szeleteket.
A tejfölt összekevertem az olajjal, kevés sóval és az apróra vágott hagymával.
A bacon szeleteket a tepsi aljára rendeztem, erre került a hús, ezt meglocsoltam a vízzel. Majd egyenletesen eloszlattam rajta a hagymás tejfölt és rászórtam a reszelt sajtot.
Előmelegített 190 fokos sütőben, alsó-felső sütésen kb. 40-45 percig sütöttem.
Sült krumplival és házi kovászos uborkával ettük. Az uborka receptjét megtaláljátok a blogomon.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése