2021. július 20., kedd

TÚRÓ RUDI CSIGA

 


Nagyon régen mentettem el ezt a receptet Gabriella oldaláról és tegnap végre ki is próbáltam. Eddig még egyik receptjében sem csalódtam, mert mindegyik nagyon jól sikerült. Most sem lett másképp. 
Elképesztően finom, puha tésztája van ennek a csigának, a töltelék pedig szaftos és nagyon finom csokis-túrós. Egyszerűen imádom!
A Nutri free Mix per Pane lisztet most akciósan vásárolhatjátok meg az Oregano webshopban vagy a Nutrifree webshopban .




Én 1,5 adagot készítettem, de a receptet 1 adagra írom:
12 darabhoz
25 dkg Nutri Free Mix per Pane liszt
+ 1 ek liszt a dagasztáskor
1 dl langyos tej
1 csapott ek negyedannyi édesítő (ízlés szerint) vagy 3 csapott ek kristálycukor
15 g friss élesztő
1 tojássárgája
140 g natúr joghurt (én görög joghurtot használtam)
2 csapott ek kakaópor (cukrozatlan)

A töltelékhez:
25 dkg félzsíros tehéntúró
1 tk vaníliás xilit vagy 1 csomag vaníliás cukor
édesítő vagy 2 csapott ek kristálycukor (ízlés szerint)
2-3 csapott ek 20 %-os tejföl
5 dkg ét- vagy tejcsokoládé

A langyos tejben, pici cukorral felfuttattam az élesztőt. Az átszitált lisztet és a kakaóport elkevertem az édesítővel. Majd hozzáadtam a tojássárgáját, a felfuttatott élesztőt és a langyos joghurtot. Robotgéppel összedolgoztam a tésztát és még adtam hozzá 1 púpozott ek lisztet, mert picit lágynak találtam. Így is lágy a tészta, de így a jó, mert kelesztés közben változik az állaga is könnyű lesz dolgozni vele!!!
Miután azzal is átdolgoztam, letakarva duplájára kelesztettem.
A töltelékhez valókat jól összekevertem. (Annyi tejfölt adjunk hozzá, hogy krémes legyen az állaga, de túl lágyra se csináljuk, mert elázik sütés közben a tészta!)
A csokit késsel apró darabokra vágtam.
A megkelt tésztát kb. 25x30 cm-es téglalap alakúra kinyújtottam, kb. 4-5 mm vastagra. Egyenletesen megkentem a túrós töltelékkel és megszórtam a csokival. 
(Nekem nagyobb a képen a tészta a 1,5 adag miatt!)






Kb. 2,5 cm széles csíkokra felvágtam, majd a csíkokat szorosan feltekertem. Sütőpapíros tepsire tettem a csigákat és előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 20 percig sütöttem.








3 megjegyzés:

  1. Kipróbáltam (Schär B-vel, mert az volt itthon), a gm. sütikért amúgy nem rajongó családtagoknak is nagyon ízlett. És még másnap is finom puha volt! Köszönöm a receptet! Juli

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés