2021. július 27., kedd

SAJTOS-KOLBÁSZOS CSAVART RUDAK

 

Hétfőn sütöttem ezeket a csavart rudakat. Amellett, hogy nagyon jól néznek ki, nagyon finomak is. Puha kelt tészta, sajttal és kolbásszal töltve. Nekem nem volt tömlős sajtom, ezért tejföllel kentem meg a tésztát. Ha a tetejéről lehagyjátok a tojást, akkor tojásmentes is lesz. A receptet Gabriella oldalán találtam és az arányokon egy picit változtatnom kellett.
A Nutri Free Mix per Pane lisztet most akciósan vásárolhatjátok meg az Oregano webshopban vagy a Nutrifree webshopban .



Nekem 9 darab lett belőle:
Tészta:
50 dkg Nutri Free Mix per Pane átszitálva
25 g friss élesztő
4 dl langyos tej
1 tk cukor
2 tk só (eredetileg csak 1 tk)
5 dkg vaj vagy margarin

Töltelék:
15 dkg szeletelt kolbász
1 tömlős sajt - natúr vagy kolbászos (nálam 2-3 ek 20 %-os tejföl
5 dkg reszelt trappista sajt (én többet reszeltem rá)

Tetejére:
1 tojás
köménymag

A langyos tejben, a cukorral felfuttattam az élesztőt. Az átszitált lisztet és a sót elkevertem. Hozzáadtam a felfuttatott élesztőt és az olvasztott vajat. Robotgéppel összedolgoztam a tésztát. Lágy tészta lesz, de így a jó mert kelés közben változik az állaga és könnyű lesz dolgozni vele. Majd letakarva 1,5 órát hagytam kelni.




Miután megkelt a tészta, rizslisztes deszkán kinyújtottam téglalap alakúra kb. 5 mm vastagra.
Az egyik felét megkentem tejföllel, rászórtam a reszelt sajtot és rátettem a kolbászt is. Ráhajtottam a másik felét és kicsit lenyomkodtam a tésztát. Majd a nyitott szélét magam felé fordítottam, hogy könnyebb legyen dolgozni vele. 4 cm széles csíkokra vágtam fel, majd a csíkokat kettévágtam úgy, hogy az összehajtott résznél kb. 1 cm-nyi rész maradjon egyben és minden csík két szárát össze tudjam csavarni.







Az összecsavart rudakat sütőpapíros tepsibe tettem, lekentem tojással és megszórtam köménymaggal.
Végül 180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése