2021. július 27., kedd

CSALAMÁDÉ

 

Aki gluténmentesen étkezik, az tudja, hogy a kovászos uborka egy kényes pont. A boltban árultak többsége glutént tartalmaz, ráadásul az otthon készített is eredetileg kenyérrel készül. Ezt nagyon ügyesen ki lehet váltani krumplival. Ennek a receptjét már megtaláljátok a blogon. Nemcsak az uborka, hanem más savanyúságok gluténtartalmát is figyelni kell. Ezért kerestem a neten egy jó receptet a csalamádéra, amit Gabojsza oldalán meg is találtam. Nagyon finom, számunkra ez az igazi csalamádé, évek óta ezt csináljuk meg nyáron. Nagy mennyiséget készítünk, ami egész télen kitart.




2 kg káposzta
2 kg kígyóuborka
1 kg sárgarépa
1 kg vöröshagyma
1 kg kápia paprika
3 dl 10 %-os ecet (én 20 %-osat használtam, kb. 2-2,5 dl-t, mert mi picit savanyúbban szeretjük)
30 dkg cukor
10 dkg jódozatlan!!! só
1 mokkáskanál borkén
1 mokkáskanál borkősav

Nagyon egyszerű elkészíteni. Minden zöldséget vékonyra gyalultam, majd összekevertem egy nagy tálban az összes többi hozzávalóval. 12-16 órán keresztül, többször átforgattam és másnap lehet sterilizált üvegekbe szedni és a kamrában tárolni. Én műanyag vödrökbe teszem és a hűtőben szoktam tárolni, mert hidegen szeretjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése