2021. július 8., csütörtök

CSERESZNYÉS SÜTI

 


Idén is rengeteg cseresznye termett a kertünkben, ideje volt valami finom süteményt sütni belőle.
márványos túrós tésztáját használtam hozzá. A kakaóport kihagytam belőle, de legközelebb kipróbálom úgy is, mert szerintem azzal is jó lenne. Nagyon jó állagú, szaftos ez a tészta és cseresznyével is elképesztően finom lett. Most is Schär mix C lisztet használtam hozzá.

Tészta:
20x35 cm-es tepsihez (az enyém 22x40 cm)
8 M-es tojás
20-25 dkg kristálycukor -- ízlés szerint! (nálam 10 dkg gyümölcscukor)
1,5 dl tej
1,3 dl olaj
32 dkg Schär mix C liszt
1 csomag sütőpor (12 g)

+ kb. fél kg kimagozott cseresznye (legközelebb még többet teszek bele)

A tojásokat kettéválasztottam,a fehérjét kemény habbá vertem. A sárgáját a cukorral habosra kevertem (fehéredésig), majd hozzákevertem a tejet és az olajat, végül két részletben a sütőporral elkevert lisztet is.
A tésztamasszához hozzáadtam a tojásfehérjehab 1/3-át és gyors mozdulatokkal simára kevertem a tésztát. Ezután hozzáadtam a maradék tojáshabot és óvatosan beleforgattam.
Kivajazott, rizslisztezett tepsibe belesimítottam a tésztát és beleszórtam a cseresznyét. 





Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem. Végezzünk tűpróbát! 
Miután kihűlt, felkockáztam a süteményt.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése