2021. július 8., csütörtök

DOBOS TORTA

 



Május végén sütöttem ezt a dobos tortát, anyukám születésnapjára. Nem lett a legszebb, mert a karamellel megint szenvedtem, ezért az egész tortáról nem is készült kép. De a krém nagyon-nagyon finom lett, ezért teszem fel ide. Ez egy új recept, a YouTube-on találtam. Nem a hagyományos dobos krémje, hanem egy egyszerűbb változat.

Piskóta 6 laphoz: (26 cm)
12 tojás
240 g cukor vagy 60 g DW 1:4 édesítő (én többet szoktam beletenni)
160 g Nutri free mix per dolci liszt
80 g rizsliszt

A piskótát 3 részletben kevertem ki, mert 2 lapot sütöttem meg egyszerre! 
A tojásokat az édesítővel nagyon habosra felvertem, majd óvatosan beleforgattam az átszitált liszteket. Sütőpapíros formába belesimítottam a masszát (csak a tortaforma alját használtam) és 160 fokon megsütöttem. Amikor kész lett, vártam pár percet, majd kivettem a formából, lehúztam a sütőpapírt és rácson hagytam kihűlni.
Amíg sültek a piskóta lapok, megcsináltam a krémet is.

Krém:
30 dkg vaj
40 dkg étcsoki
20 dkg tejcsoki
60 dkg mascarpone
+a receptben nincs benne, de én még tettem hozzá édesítőt

A vajat és a kétféle csokoládét gőz fölött felolvasztottam, majd kihűtöttem. Beletettem a mascarponét és mixerrel kihabosítottam. A krémet 6 részre osztottam: négy adag került a lapok közé, egy a díszítéshez és egy a torta köré és a tetejére kellett.
Egy piskótát félretettem a karamellhez. A többi lapot betöltöttem a krémmel, a tortát is körbekentem.

Majd 25 dkg cukrot karamellizáltam, a félretett piskóta lapra kentem és vajazott késsel feldaraboltam. Felhelyeztem a torta tetejére és a maradék krémmel feldíszítettem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése