2016. május 5., csütörtök

KEKSZTEKERCS 2



Hétfőn volt a fiam 8.-os vizsgája és süteményt kellett sütni. Kókuszkockát csináltam,mert az egyszerű és gyors. Sajnos a piskótám nem sikerült,mert lapos maradt,kidobni viszont nem akartam. Ebből a piskótából készült ez a keksztekercs. Nagyon finom lett,talán még a kekszes változatnál is jobb!
6 tojásos piskótából kb. 40 dkg lett,ami 2 adag keksztekercshez elég.




Piskóta:
6 db tojás
90 g gyümölcscukor (vagy 120 g kristálycukor)
120 g rizsliszt

A tojásokat kettéválasztottam,a fehérjét a fele cukorral kemény habbá felvertem. A sárgájákat a másik fele cukorral habosra kevertem. A kettőt óvatosan összeforgattam,majd beleszitáltam a lisztet és azzal is elkevertem. Vigyázni kell,hogy ne törjön össze a hab!
Egy 25x35 cm-es tepsibe sütőpapírt tettem és belesimítottam a masszát. 170 fokon tűpróbáig sütöttem. Amikor már teljesen kihűlt lereszeltem.



40 dkg piskóta vagy gm darált keksz
édesítőpor vagy 20 dkg porcukor

4 ek baracklekvár (nálam diabetikus házi)
4 ek kakaópor 

1 dl rum (nálam kevés rumaroma)
tej

Krém:

20 dkg vaj vagy margarin
édesítőszer (vagy 20 dkg porcukor,ízlés szerint)
6 dkg kókuszreszelék

A hozzávalókat összegyúrtam,annyi tejjel,hogy összeálljon. Majd 2 folpack között vékonyra kinyújtottam.

A krémhez habosra kevertem az édesítőszert és a margarint,majd belekevertem a kókuszreszeléket. Rákentem a kinyújtott alapra és feltekertem,majd kókuszba forgattam. Hűtőbe tettem kb 4 órára,hogy megszilárduljon. 







2 megjegyzés:

  1. Én is szoktam rizslisztből 6 tojásos piskótát sütni, de én teszek hozzá 4 dkg pudingport. Mivel az keményítő, jó rugalmas, könnyű, lyukacsos tésztát kapok. Köszönöm a receptet, biztosan készítek majd ilyet. Egyik unoka gluténmentesen, a másik laktózmentesen ehet csak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszik a recept. Én még nem csináltam pudingporral piskótát, de ki fogom próbálni. Köszönöm az ötletet. 🙂

      Törlés