2016. április 25., hétfő

PUFFANCS



Puffancs is készült ma nálam. A recept egy facebookos csoporttársamtól van,Lévárdi Angelikától. Már régebben elmentettem,de csak most próbáltam ki először és nem utoljára. Nagyon finom lett!
Puha,lyukacsos a belseje és laza a szerkezete. Tényleg érdemes kipróbálni!




20 dkg Nutri free mix per pane
20 dkg Schar mix b liszt
10 dkg Glutenix foszlós kalács liszt
2 ek tápióka keményítő
4 ek gyümölcscukor vagy cukor (ízlés szerint,mi édesebben szeretjük)
1 ek útifűmaghéj liszt
3 dl meleg tej (ne legyen forró!)
3 dkg friss Budafoki élesztő
5 dkg olvasztott margarin vagy vaj
1 egész tojás+ 1 sárgája
csipet só
Tetejére:1 tojás sárgája,1 ek tejjel elkeverve





Az élesztőt felfuttattam 1 mk cukorral a tejben. A száraz hozzávalókat összekevertem. Majd hozzáadtam a felfuttatott élesztőt és a tojásokat. Dagasztógéppel elkezdtem összedolgozni,majd hozzátettem az olvasztott margarint is. Jól kidolgoztam a tésztát. Letakarva,meleg helyen 1 órát hagytam kelni. 
Rizslisztes szilikonlapon 8 részre osztottam és gömbölyítettem őket. Sütőpapíros tepsibe raktam, lekentem tejes tojássárgájával. Még 20 percet pihentettem,meleg helyen. Újra lekentem és 180 fokon megsütöttem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése