2016. április 21., csütörtök

GESZTENYÉS TEKERCS



Nagyon finom gesztenyés tekercset sütöttem ma! Az eredeti receptet Gabicsek blogján találtam,persze az enyém nem lett olyan szép,de az íze kárpótol. A kelt tésztához a túrós kiflim tésztáját használtam és nem bántam meg,mert ehhez is tökéletes. A gesztenyekrémhez cukormentes gesztenyemasszát használtam,ami csak gesztenyét tartalmaz,mást nem.




Tészta:
13 g friss élesztő
1 mk cukor
170 ml langyos tej
190 g Nutri free mix per pane
10 g tápiókakeményítő
50 g Glutenix foszlós kalács lisztkeverék
1 mk Fiber Husk
3 ek gyümölcscukor (vagy 3 ek cukor)
50 g margarin
+a tetejére 1 tojássárgája,1 ek tejjel elkeverve

Gesztenyekrém:
1,5 dl tej
folyékony édesítőszer (vagy cukor)
1,5 púpozott ek rizsdara
25 dkg gesztenyemassza (cukormentes)
3-4 tk rumaroma (ízlés szerint)
1 tk vaníliás fruktóz (vagy vaníliás cukor)





Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben 1 mk cukorral. A száraz hozzávalókat elkevertem a dagasztógép táljában. Majd hozzáadtam az élesztős tejet és elkezdtem géppel dagasztani. Amikor már összeállt,hozzáadtam az olvasztott margarint és alaposan kidolgoztam a tésztát. Letakarva,meleg helyen kb.1 órát hagytam kelni.
Ezalatt megcsináltam a gesztenyekrémet. A tejet,az édesítőt és a rizsdarát egy lábosba tettem  és tejbegríz állagúra megfőztem. Amikor langyosra hűlt hozzáadtam a gesztenyemasszát,a rumaromát,a vaníliás fruktózt és még egy kevés édesítőszert és alaposan kikevertem a krémet.
Miután megkelt téglalap alakúra kinyújtottam és rákentem a kikevert tölteléket. Majd a hosszabbik oldalától feltekertem a feléig,és megismételtem a másik oldaláról is. Felszeleteltem és fejjel lefelé belefektettem a sütőpapíros tepsibe a tekercseket. Lekentem a tetejét a tejjel elkevert tojássárgájával és 180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése