2016. április 10., vasárnap

LASAGNE NUTRI FREE MIX PER PASTA FRESCA LISZTTEL


Mai ebédünk lasagne volt. Először készítettem,ráadásul saját készítésű tésztából,amihez Nutri free mix per pasta fresca lisztet használtam. Nagyon-nagyon finom lett!
Kivételesen mindenki gluténmentesen ette és az egész családnak ízlett. A GM tésztát csak a fiam szokott kapni,a többiek búzásat esznek. De ezt rendszeresíteni fogjuk,mert teljesen olyan az íze,mint a hagyományosnak!




Bolognai szósz:
1 kg darált hús
2 fej vöröshagyma
1 üveg Heinz bolognai spagetti szósz 500 g
1 üveg Kecskeméti sűrített paradicsom 360 g

bors
olaj

A felkockázott hagymát olajon megdinszteltem,majd rátettem a darált húst. Jól átkevertem és felöntöttem annyi vízzel,hogy ellepje a húst. Fedő alatt puhára főztem. Amikor elkészült,sóztam és borsoztam,majd ráöntöttem a kétféle paradicsomot. Kb. 5 perc forralás után elkészült.




Sajtmártás:
20 dkg margarin vagy vaj
5 ek rizsliszt
1 liter tej

bors
20 dkg reszelt trappista sajt
+30 dkg reszelt trappista sajt a tetejére

A margarint egy lábosban felolvasztottam és elkevertem benne a rizslisztet. Kb 2 perc múlva felöntöttem a tejjel,sóztam és borsoztam. Csomómentesre kevertem,majd mikor felforrt, 1-2 perc után elzártam a gázt alatta. Ezután kevertem bele a reszelt sajtot.




Tészta:
50 dkg Nutri free mix per pasta fresca liszt
8 kisebb tojás
1 mk só
kevés víz

A lisztet elkevertem a sóval,majd hozzáöntöttem a tojásokat. Alaposan összegyúrtam,nekem még felvett egy kevés vizet.
10 percet hagytam pihenni a tésztát.
Rizslisztes szilikonlapon nagyon vékonyra nyújtottam ki. Igyekeztem tepsi nagyságúra csinálni,így lett 5 darab lapom. 39x22 cm-es a tepsim.




A tepsi aljára tettem egy kevés bolognai szószt,erre jött egy tésztalap. Majd bolognai szósz,sajtmártás és egy újabb lap. Így rétegeztem végig,majd az utolsó lapra már csak sajtmártás kerül és kb. 30 dkg reszelt trappista sajt.
200 fokos sütőben sütöttem,míg megpuhult a tészta és a sajt szépen rásült.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése