2016. április 25., hétfő

ZSÖMLE


Elfogyott a mélyhűtőből a péksüti,ezért kellett az utánpótlás. Most az egyik bevált zsömlémre esett a választás,de most nagyobbakat csináltam. Tettem még bele pár dolgot és dupla adagot készítettem.
8 darab lett belőle,szép nagy zsömlék.
Ismét nagyon finom lett!



250 g Nutri free mix per pane 
250 g Nutri free mix per pane fibra+
100 g Beiker liszt
35 g friss élesztő
2 mk cukor
2 tk só
3 ek olaj
480 ml langyos víz
2 mk Nutri free mix xantano (elhagyható)

1 tk puffasztott amaránt
1 tk burgonyapehely








Az élesztőt felfuttattam a cukros vízben. A száraz hozzávalókat összekevertem.Majd hozzáadtam a felfuttatott élesztőt. Dagasztógéppel elkezdtem összedolgozni,majd hozzátettem az olajat is. Jól kidolgoztam a tésztát. Vizes kézzel 8 gombócot formáltam,sütőpapíros tepsire tettem a zsömléket.
Tetejüket pengével keresztben bevágtam és lekentem olajjal. 50 fokos sütőben kelesztettem kb. 40 percet. Mikor már szépen megnőttek,feltekertem a hőfokot 180 fokra. 20 perc után lekentem még egyszer olajjal,hogy szép színt kapjanak és visszatettem őket a sütőbe,hogy készre süljenek.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése