2017. október 12., csütörtök

CINNAROLL -- AMERIKAI FAHÉJAS CSIGA



Nagyon régen elmentettem ezt a receptet,mert a fiam nagyon szereti a fahéjas dolgokat. Sütöttem már máskor is fahéjas csigát,de ez most az amerikai változat. Az eredeti recept Marika blogjáról való és én pár dolgot változtatva készítettem el. Tojásmentes maradt,de tejet használtam hozzá és az egyik lisztet is cseréltem. A további részleteket leírtam a receptben.
A végeredmény nagyon puha,nagyon finom és nagyon fahéjas lett! Ha szeretitek a fahéjat,mindenképpen próbáljátok ki!




9 darab csiga

250 g Nutri-Free Mix Per Pane liszt  (plusz 1 púpozott ek a dagasztás végén)
50 g Glutenix Foszlós kalács liszt
220 ml kézmeleg tej
15 gramm friss Budafoki élesztő
2 ek gyümölcscukor vagy cukor
40 g olvasztott Rama margarin
vanília kivonatot nem tettem bele,mert a foszlós kalács liszt vaníliás
citromhéj most nem volt itthon nekem

Töltelék:
100 g puha (nem olvasztott!) Rama margarin
4 ek Süssina por (vagy 100 g porcukor)-ízlés szerint
1 púpozott ek rizsliszt
1/2 ek fahéj

+1 dl meleg tej,1 tk vaníliás cukorral elkeverve 
(Marika receptjében ez nincs benne,mert 15 perc után a kifolyt töltelékkel locsolta meg a csigákat. Nekem az édesítő nem szokott olvadni,ezért locsoltam meg vaníliás tejjel. Ha cukorral készítitek,akkor ez elhagyható és a töltelékkel locsoljátok meg.)

Az élesztőt 1 mk cukorral felfuttattam a tejben. A liszteket elkevertem a gyümölcscukorral,majd hozzáadtam az élesztős tejet. Bekapcsoltam a dagasztógépet és miután összeállt a tészta,beletettem az olvasztott margarint is. Eléggé ragacsos lett,ezért még adtam hozzá egy púpozott ek Nutri free lisztet. Megvártam,hogy jól elkeveredjen benne,majd vizes kézzel gombóccá formáltam a tésztát. Végül letakarva 1 órát hagytam kelni,meleg helyen.




 
Rizslisztes deszkán kissé átgyúrtam. Majd kb. 5mm vastagra kinyújtottam úgy,hogy az egyik oldala kb. 27 cm legyen.
A töltelékhez elkevertem a hozzávalókat,majd rákentem a tésztára.


És a 27 centis oldalától feltekertem. Cérnával 3 cm vastag csigákra daraboltam fel,így lett 9 darab.




Egy kisméretű (29x23cm) tepsibe sütőpapírt tettem és beletettem a csigákat. A lényeg az,hogy összekeljenek. És még 15 percet letakarva pihentettem.




180 fokos sütőben 20 percet sütöttem,majd meglocsoltam a vaníliás tejjel és még visszatettem 10 percre a sütőbe.

Ilyen szépek lettek!



Pár darabot díszítettem,1 ek porcukrot elkevertem kevés tejjel és azzal locsoltam meg.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése