2017. október 6., péntek

MÁKOS RUDAK




A nagyon finom bejgli tésztájából csináltam ezeket a mákos rudakat. Ez is tökéletes lett!


Kb. 17 darab lett
25 dkg Nutri free mix per pane liszt
13 g friss élesztő
30 g gyümölcscukor vagy 40 g cukor
1 M-es tojás (az enyém 50 g volt)
55 g puha Rama margarin vagy vaj
125 g meleg,de nem forró tej

Tetejére:1 tojás

A lényeg az,hogy a margarin,a tej és a tojás együtt 230 g legyen. Tehát először lemértem a margarint és a tojást együtt,ami 105 g volt. Ezért 125 g tej kellett még hozzá,az egész a tojás nagyságától függ.
Én friss élesztőt használtam,amit kevés cukorral felfuttattam a meleg tejben. A dagasztógép táljába kimértem a lisztet és a gyümölcscukrot. Majd hozzáöntöttem az élesztős tejet,a puha margarint és a tojást. A géppel összedagasztottam,ezután letakarva meleg helyen 1 órát hagytam kelni.

Amíg kelt a tészta,elkészítettem a tölteléket:

15 dkg darált mák
1,5 dl tej
fél citrom héja
folyékony édesítő vagy 90 g cukor
20 g rizsdara

A tejet és az édesítőt felforrósítottam,majd a mákra öntöttem. Beletettem a citromhéjat,a rizsdarát és összekevertem.
Teljesen kihűtöttem!

A megkelt tésztát rizslisztes deszkán kinyújtottam fél centi vastagra és a szélére tettem a máktöltelékből.


Ráhajtottam a tésztát és pizzavágóval elvágtam.



Ugyanezt megismételtem még 2x ,így lett 3 rúd. A rudakat cérnával feldaraboltam,kb egyforma nagyságúakra és sütőpapíros tepsibe tettem őket. 




Majd felvert tojással lekentem és 180 fokos sütőben megsütöttem.





Nagyon finom és puha lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése