2018. június 18., hétfő

BÉCSI TÚRÓS PALACSINTA


Régóta terveztem, hogy kipróbálom a palacsinta bécsi változatát és szombaton el is készítettem. Mondanom sem kell, hogy osztatlan sikert aratott és nagyon ízlett mindenkinek. A receptet ITT találtam és picit változtattam rajta.
A palacsinta tésztához Bezgluten lisztet használtam és tökéletes lett a végeredmény. Szép vékony, könnyen megfordítható palacsintákat tudtam belőle csinálni. Nagyon jó volt dolgozni vele.

A Bezgluten palacsinta liszt, amit használtam:



Palacsinta:
Kb. 30 darab lett belőle
50 dkg Bezgluten palacsinta lisztkeverék
4 M-es tojás
1 mk só
3 ek olaj
8 dl tej
13 dl szénsavas ásványvíz

A lisztet elkevertem a sóval. Majd robotgéppel belekevertem a tejet,az olajat és a tojásokat. A vizet apránként adagoltam,így összesen 13 dl-t tettem bele. Nekem így lett belőle egy könnyen terülő, vékony tésztás palacsinta.
Felforrósítottam a palacsinta sütőt és kiolajoztam egy ecsettel. Egy kis merőkanálnyi tésztát eloszlattam benne. Mikor kész lett az egyik oldala, megfordítottam és megsütöttem a másikat is. Nagyon szépen és könnyen lehetett fordítani!
Miután készen lettek a palacsinták, elkészítettem a tölteléket és az öntetet is.

Töltelék:
45 dkg túró
4 tojás
10 dkg margarin
édesítő vagy 12-13 dkg cukor ízlés szerint!
2 tk vaníliás xilit vagy vaníliás cukor
1 kezeletlen citrom reszelt héja

A margarinból elvettem kb. 1 evőkanálnyit és kikentem vele az jénait. A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét habbá vertem. A sárgáját az édesítővel, a vaníliás xilittel és a margarinnal kikevertem. Majd hozzáadtam az áttört túrót és a citromhéjat. Végül óvatosan beleforgattam a fehérjehabot.
Megtöltöttem vele a palacsintákat. Nekem 11-re jutott töltelék. (A többi palacsintát pudinggal és kakaóval ettük meg.) Majd félbevágtam őket és a margarinnal kikent jénaiba, vágott felükkel felfelé, egymást fedve belepakoltam.

Öntet:
2,5 dl habtejszín (zacskós)
édesítő vagy 5 dkg cukor ízlés szerint
2 tojás

A tojásokat kikevertem az édesítővel, majd a tejszínnel is. Végül nyakon öntöttem vele a palacsintákat, hogy mindenhova jusson belőle. 180 fokos sütőben kb. 35 perc alatt megsütöttem.
A tojásos tejszín jól megdagad sütés közben. Szépen körülvonja a palacsintákat.
Elképesztően finom lett!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése