2018. június 8., péntek

CSERESZNYÉS PITE



Ez pedig a másik cseresznyés pite, amit tegnap sütöttem. A receptjét ITT találtam. Ehhez is használtam vanília pudingot. Tulajdonképpen ugyanúgy készül, mint az almás pite tölteléke, csak cseresznyével. Elképesztően finom lett! Nagyon jó a vanília puding és a cseresznye együtt. És ez olyan süti, ami másnap még finomabb, amikor már a gyümölcs nedvessége jól átjárta a tésztát.




Tészta:
29x23 cm-es tepsihez
20 dkg Nutri free mix per pane liszt
10 dkg Nutri free mix per dolci liszt
10 g Süssina por (vagy 60 g cukor)
1 tk vaníliás fruktóz (vagy vaníliás cukor)
15 dkg margarin
2 M-es tojás
1 ek tejföl (a tészta állagától függően, jól gyúrható legyen)
1 csipet só
1 mk sütőpor

Töltelék:
1 csomag Dr Oetker vanília puding
folyékony édesítő vagy 50 g cukor ízlés szerint
60 dkg kimagozott, cseresznye
50 g cseresznye lekvár (vagy meggy)
1,5 dl víz

Tetejére:
1 tojás

Először a tölteléket készítettem el, hogy hűljön. A lekvárt kikevertem fél dl vízzel, hozzáadtam cseresznyét és az édesítőt. Ezeket egy lábosban felfőztem, (2-3 percig rotyogott) majd beletettem az 1 dl vízzel összekevert pudingport, és sűrűre főztem az egészet. 
A liszteket elkevertem az édesítővel,a sóval, a sütőporral és a vaníliás fruktózzal. Majd belemorzsoltam a margarint, hozzáadtam a tojást, a tejfölt és összegyúrtam. Két gombócra osztottam. Ezután rizslisztes szilikonlapon kb. 1 cm vékonyra kinyújtottam az egyiket, majd átemeltem a tepsibe.


Elosztottam rajta a kihűlt tölteléket.


Majd a másik tészta gombócot is kinyújtottam és átemeltem a cseresznyére. Lekentem felvert tojással és villával megszurkáltam.


180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt megsütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése