2018. augusztus 18., szombat

BARACKOS TÚRÓTORTA



Hoztam egy másik nagyon finom tortát is a gesztenyés után. Piskótatekercset már csináltam ezzel a krémmel és már akkor is nagy sikere volt. Úgyhogy most tortának is elkészítettem.

26 cm-es tortaforma
2 darab 3 tojásos piskótát sütöttem:
3 tojás
45 g gyümölcscukor vagy 60 g cukor
30 g rizsliszt
30 g Nutri free mix per dolci liszt

A tojásokat a cukorral nagyon habosra kikevertem. Majd beleszitáltam a liszteket és óvatosan összeforgattam.
Ezeket a képeken látszik milyennek kell lenni a tésztának sütés előtt.


A tojások és a cukor habosra keverve:


Majd a lisztet hozzászitáltam és óvatosan beleforgattam:



A tortaforma aljába sütőpapírt tettem és belesimítottam a tésztát. 160 fokos előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. A sütőből kivéve pár percig hűlni hagytam. Ezután kivettem a formából és rácson hagytam kihűlni.

Díszítéshez:
1 nagy őszibarack
szeletelt mandula
tejszínhab

Krém:
500 g tehéntúró
8 dl Hulala habtejszín
1 tasak Dr Oetker zselatin fix
1 nagy doboz őszibarack befőtt (820g)
Süssina édesítőpor vagy porcukor ízlés szerint
1 tk vanília aroma

A túrót krumplinyomón áttörtem. A tejszínhabot felvertem a zselatinnal, de nem túl keményre, hogy kenhető legyen. Keveset eltettem a díszítéshez, (kb 1dl-ből készült habot). Majd a kettőt összeforgattam és hozzáadtam az aromát és az édesítőt. A barackot apró kockákra vágtam fel és ezt is a krémbe kevertem.
Az egyik piskótalapra ráhalmoztam a krém 2/3 részét és elsimítottam. Rátettem a másik lapot és a maradék krémmel bevontam a tortát. Tejszínhabbal, barackkal és szeletelt mandulával díszítettem.
Elképesztően finom lett!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése