2018. szeptember 7., péntek

BANÁNOS TÁSKA


A szokásos leveles tésztámból készültek ezek a banános táskák. Nem kell mondanom, hogy ezzel a töltelékkel is elképesztően finom lett.



11 darab lett belőle
Leveles tészta:
25 dkg Nutri free mix per pane liszt
25 dkg Rama margarin
1 dl hideg víz
1 mk só (sós változathoz 1 tk!)
1 tk 10%-os ecet

Kenéshez:
1 tojás

Töltelék:
1 kisebb banán
fél csomag tejszín ízű pudingpor
2 dl tej
édesítő vagy cukor

A pudingot a zacskó szerint megfőztem a 2 dl tejjel és az édesítővel és hagytam teljesen kihűlni.

A leveles tészta elkészítése: 5dkg lisztet összegyúrtam 20 dkg margarinnal, lapos téglává formáztam és folpackba csomagolva betettem a hűtőbe.
A 20 dkg lisztet elmorzsoltam az 5 dkg margarinnal, majd hozzáadtam a sót és az ecetet. A vizet apránként adagoltam hozzá, miközben kézzel összegyúrtam. 1 dl vizet készítettem oda és mindet felvette a tészta.
Ezután vágtam a tésztagombócba egy keresztet és letakarva hagytam pihenni 30 percet.



Rizslisztes szilikonlapon kinyújtottam fél centi vastagra a tésztát és a közepébe tettem a margarin téglát. Ráhajtottam a tésztát és kinyújtottam. A tésztával nagyon könnyű volt dolgozni, nem törött és nem is ragadt le. Hajtogatáskor is jól viselkedett.





Ezután következett a hajtogatás:
1. először harmadolva hajtogattam




2. majd 90 fokkal elfordítottam a tésztát
3. ismét kinyújtottam
4. utána könyv alakban hajtogattam



5. majd 20 percre betettem a hűtőbe
Ezt a folyamatot 3x ismételtem meg:
-nyújtás
-harmadolva hajtogatás
-fordítás
-nyújtás
-könyv alakban hajtogatás
-hűtő 20 perc
Tehát a 4. alkalom után következik a tészta töltése. Mindenképpen azt javaslom, hogy egy éjszakára, de legalább 5 órára tegyük be a hűtőbe sütés előtt!  Nagyon fontos, hogy hideg legyen a tészta és úgy kerüljön a forró sütőbe! Mert különben kiolvad belőle a zsiradék és kemény lesz a végeredmény.
Miután lehűlt a tészta, kb. fél cm vastagra kinyújtottam és 11 cm-es köröket szaggattam belőle egy bögrével.


1 ek pudingot és két szelet banánt tettem minden körre, majd félbehajtottam és összenyomtam a széleket. Végül villával is lenyomtam kissé.






Sütőpapíros tepsibe tettem a táskákat és lekentem felvert tojással.




Majd 250 fokos sütőbe tettem a tepsit és kb 10 perc alatt megsütöttem. Nem tévedés a hőfok, kell neki a forró sütő, hogy ne olvadjon ki a zsiradék, ahogyan azt már írtam. De figyeljük a sütőt közben, mert gyorsan sül!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése