2018. szeptember 1., szombat

ALMÁS ÉS MÁKOS KELT KIFLI



Ezt a receptet az Aranytepsi blogon találtam és nagyon megtetszettek ezek a formás kiflik. Gluténmentesen nem egyszerű finom és puha péksütit készíteni, de egyre több jó minőségű gm liszttel próbálkozhatunk. Én most Schar mix b lisztet és Nutri free mix per pane lisztet használtam hozzá. Elképesztően finom lett a végeredmény.



Én 8 helyett 16 darab kiflit csináltam, de így is elég nagyok lettek, a fele mákos, a másik fele almás lett:
40 dkg Schar mix b liszt (régi összetételű)
10 dkg Nutri free mix per pane liszt
csipet só
25 g friss Budafoki élesztő
3 ek gyümölcscukor vagy 3 ek cukor (az eredeti receptben 2 volt, de nekem úgy nem volt elég édes a tészta)
1 tk vaníliás xilit vagy 1 zacskó vaníliás cukor
10 dkg Rama margarin
1 M-es tojás
2,5 dl langyos tej

Mákos töltelék: a bejgli tölteléke szerint
10 dkg darált mák
1 dl tej
fél citrom héja
folyékony édesítő vagy 60 g cukor
15 g rizsdara ( én nem tettem bele, de ha cukorral készül lehet folyósabb lesz és kell bele)

Almás töltelék:
3 kicsi alma
0,8 dl víz
1 ek folyékony Süssina édesítő (vagy 1 ek cukor-ízlés szerint)
25 ml víz+1/2 cs vaníliapuding (20 g)
10 g margarin
1 mk fahéj

Tetejére:
1 tojás

Először a tölteléket készítettem el. A megpucolt és apró kockára vágott almát beletettem egy lábosba. Ráöntöttem a vizet és az édesítőt. Miután 2-3 percig rotyogott,hozzáadtam a kikevert pudingot és besűrítettem vele az almát.
Levettem a tűzről és belekevertem a margarint és megszórtam fahéjjal. Ezután hagytam kihűlni.
A mákos töltelékhez a tejet és az édesítőt felforrósítottam. Ráöntöttem a mákra, majd hozzákevertem a citromhéjat (és a rizsdara is ekkor kerül bele). Ezt is kihűtöttem.

A tésztához az élesztőt kevés cukorral felfuttattam a tejben. A liszteket, a sót, a vaníliás xilitet és a gyümölcscukrot elkevertem. Majd hozzáadtam az élesztős tejet és a tojást. Dagasztógéppel nagyjából összedolgoztam, végül az olvasztott margarint is beletettem és kb 5 percig dagasztottam.
Ezután letakarva 1 órát hagytam kelni.

Kelesztés előtt:

És utána:

A megkelt tésztát 4 gombócra osztottam:


Az egyik gombócot rizslisztes lapon 25 cm-es körre kinyújtottam. Négy felé vágtam és 4 vágást csináltam a kör közepén lévő részüknél.



Majd rátettem kb 1 púpos ek almás tölteléket a szélekre:


Végül a széles részüktől feltekertem és kiflire igazítottam őket:
 

Tepsibe raktam a kifliket és lekentem felvert tojással:


A 2. gombóccal is ugyanígy tettem. Majd a harmadikat és a negyediket már mákkal  töltöttem meg.




Feltekerés után ezek is mentek a tepsibe és lekentem tojással őket.
Végül 180 fokos előmelegített sütőben aranybarnára megsütöttem a kifliket.







Nagyon-nagyon finom és puha!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése