2019. január 23., szerda

FATÖRZS KIFLI



A fiam valamilyen édes péksütit kért és kalács helyett, inkább most ezt a fatörzs kiflit sütöttem. Nem bántam meg a dolgot, mert nagyon finom és puha lett. Még másnap is teljesen jó, persze nem olyan, mint frissen.
A recept a Nassolda oldalról van és változtattam rajta pár dolgot, hogy gluténmentesen is jó legyen.


10 darab kiflit készítettem belőle:

55 dkg Nutri free mix per pane liszt
25 dkg Schär mix B liszt
5 dl langyos tej
4 dkg friss Budafoki élesztő
12 dkg gyümölcscukor vagy cukor ízlés szerint! Az eredeti receptben 10 dkg cukor van, de nekem úgy nem volt elég édes.
60 g olvasztott margarin
2 M-es tojás
1 csipet só
2 tk útifűmaghéj por
+2 púpozott ek holland kakaópor
5 ek víz
+1 tojás a kenéshez
   fél dl tej+ 1 tk vaníliás cukor

A langyos tejben felfuttattam az élesztőt egy tk cukorral. A liszteket, a cukrot, az útifűt és a sót elkevertem a dagasztógép táljában. Majd hozzáadtam az élesztős tejet és a két tojást is. Bekapcsoltam a gépet és amikor már összeállt a tészta, beleöntöttem az olvasztott margarint is. 5-6 percig dagasztottam. Ezután kétfelé vettem a tésztát.
A kakaót 5 ek vízzel krémes állagúra elkevertem, ezt hozzátettem az egyik adag tésztához és alaposan beledolgoztam.
Egymástól sütőpapírral elválasztva egy tálba tettem a két tésztát és letakarva duplájára kelesztettem őket.





Kelesztés után a két tésztát 10-10 gombócra osztottam. 






Ezután egy barna gombócra rátettem egy fehéret és kinyújtottam őket ovális alakúra. Kettőt fordítva nyújtottam ki, alul volt a világos tésztagombóc.




Majd feltekertem és sütőpapíros tepsibe tettem a kifliket. Még 30 percig letakarva pihentettem. Ezután pengével bevagdostam a tetejüket és lekentem felvert tojással.





180 fokos sütőben kb. 25 percig sütöttem, majd lekentem vaníliás cukros tejjel és még 5 percre visszatoltam a sütőbe. Nagyon szép fényes lett így a teteje.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése