2019. január 17., csütörtök

OREO KEKSZ



Oreo kekszet évekkel ezelőtt már sütöttem, még Spar free from lisztből és nagyon jól sikerült. Ezért most újra elővettem a receptet és tegnap más lisztekből megsütöttem. Szerintem hozza az Oreo keksz érzést gluténmentesen: a nagyon kakaós keksz ropogós és a tejszínes-vajas krém nagyon jól kiegészíti. Egyszóval nagyon finom lett!




63 darab kész keksz lett nekem ebből a mennyiségből
Keksz:
170 g Piaceri Mediterranei liszt
170 g Nutri free mix per pane liszt (lehet csak Nutriból is az egészet!)
120 g cukrozatlan kakaópor
2 tk sütőpor
csipet só
40 g Süssina por vagy 250 g porcukor (ízlés szerint!)
280 g Rama margarin
3 M-es tojás

Krém:
280 g vaj (nálam most 100 g vaj+ 180 g margarin)
édesítő vagy 600 g porcukor (az eredeti recept szerint, nekem ez elég soknak tűnik, ízlés szerint javaslom az édesítést!)
3 tk vaníliás xilit vagy 2 tasak vaníliás cukor
1 dl habtejszín

A liszteket elkevertem a sóval, a kakaóporral, az édesítővel és a sütőporral. Elmorzsoltam benne a puha margarint, majd hozzáadtam a tojásokat és összegyúrtam.
Ha cukorral készítitek és ragacsos lenne a tészta, fél órára tegyétek hűtőbe. Nekem nem kellett betenni.
Rizslisztes szilikonlapon 4-5 mm vékonyra kinyújtottam a tésztát és kiszaggattam. Sütőpapíros tepsire tettem a kekszeket és 170 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem.





Amikor már kihűltek a kekszek elkészítettem a krémet is. A puha vajat az édesítővel és a vaníliás xilittel habosra kevertem, majd apránként belekevertem a habtejszínt is. A krémet habzsákból nyomtam a kihűlt kekszekre, kettőt-kettőt összeragasztva. Majd betettem a hűtőbe a kész kekszeket, hogy megszilárduljon a krém. Másnapra hűtőben tárolva még finomabb lett.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése