2019. január 5., szombat

TEPERTŐS POGÁCSA



Ma sütöttem ezt az elképesztően finom tepertős pogácsát az új Schär mix B lisztből. Nagyon könnyű volt dolgozni a tésztával és nagyon jól sikerült belőle a pogi. Az előző tepertős pogácsám receptjét vettem alapul, de picit változtattam rajta.



80 darab lett belőle
70 dkg Schär mix B liszt
2 tk só
40 g friss Budafoki élesztő
2 tojás
4 dl tejföl (a tészta állagától függően adagoljuk!)
1 tk cukor
1 dl langyos tej
40 dkg tepertőkrém -ez sót és borsot tartalmazott, így azt már nem tettem bele.

Tetejére:
1 tojás

Az élesztőt felfuttattam a cukros tejben. A lisztet elkevertem a sóval, hozzáöntöttem az élesztős tejet, a tojásokat és a tejfölt (apránként adagoltam hozzá, így lett 4 dl). Kézzel összegyúrtam, majd letakarva 30 percet hagytam kelni.





Miután megkelt, rizslisztes szilikonlapon átgyúrtam és kb. fél cm vékonyra kinyújtottam. Rákentem a meglangyosított tepertőkrémet.




Harmadolva hajtogattam:



Majd felülről és alulról is behajtottam:



Ezután kb. 1,5 cm vastagra kinyújtottam és késsel berácsoztam a tetejét:




Pogácsa szaggatóval kiszaggattam, kézzel megsodortam (hogy magasabbak legyenek) és sütőpapíros tepsibe tettem a pogikat. Majd lekentem felvert tojással őket.


 



Végül 180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem. Kívül ropogós, belül finom puha lett.
Ebből a mennyiségből 3 tepsi lett. A nem a sütőben lévő tepsiket érdemes hűvös helyre tenni. Mert nekem az utolsóból sütés közben alaposan kifolyt a krém.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése